شناسهٔ خبر: 74459 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

ورود حجم زیادی از کالاهای اساسی به بندر چابهار / اجرایی شدن قرار گرفتن چابهار در مسیر خطوط کشتیرانی در آینده نزدیک

جلسه 2 مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: قرار دادن بندر چابهار در مسیر خطوط کشتیرانی یکی از اهداف مهمی است که در آینده نزدیک اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در جلسه ای با حضور محمدرضا الهیار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص توسعه چابهار با بیان اینکه از سال گذشته دو هدف کلی در این بندر پیگیری می شود، اظهار داشت: در این خصوص یکی بحث کالاهای اساسی بوده است که امسال به ثمر نشست و حجم زیادی از کالاهای اساسی به بندر چابهار ورود کرده است.

وی افزود: هدف دیگر ما قرار دادن بندر چابهار در مسیر خطوط کشتیرانی بوده است که این مهم نیز در آینده نزدیک اجرایی می شود اگرچه اکنون نیز خطوط لاینر به صورت مستقیم بین بنادر دنیا و این بندر در حال تردد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش تخلیه و بارگیری در بندر چابهار اعلام کرد: تا امروز بیش از ۵۰ درصد افزایش تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد هستیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، آقایی خاطرنشان کرد: همچنین صادرات در حال افزایش است و در روزهای آتی شاهد رشد بیش از پیش در حوزه مواد معدنی خواهیم بود.