شناسهٔ خبر: 74482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاري مراسم تحليف مهندسان و كاردانهاي فني ساختمان استان اصفهان

اصفهان مراسم تحليف مهندسان جديد الورود همراه با اداي سوگند در رعايت اخلاق حرفه اي و قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، انتقال تجربيات ارزنده و آموزش پاره اي از مسائل كه مي تواند در شروع فعاليت حرفه اي منشأ ارائه خدمات مطلوب تر توسط مهندسان و حفظ حقوق كارفرمايان شود در محل راه وشهرسازي استان برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، مراسم آموزشي – توجيهي و تحليف مهندسان و كاردانهاي فني ساختمان با حضور 326 نفر از مهندسين جديد الورود و با حضور غلامحسين عسگري رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان و سيد عبدالرضا لقماني رئيس اداره توسعه مهندسي و نظارت بر مقررات ملي و كيفيت ساختمان راه وشهرسازي استان در محل سالن اجتماعات شهيد دادمان اداره كل راه وشهرسازي برگزار شد.

عسگري رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اصفهان در ابتدا با خيرمقدم و تبريك به مهندسان جوان و جديد الورود به عرصه مهندسين گفت: اخذ پروانه هاي اشتغال به كار مهندسي مسئوليت هايي را براي شما به وجود خواهد آورد كه در صورت داشتن صداقت ، تعهد و بالا بردن سطح علوم تجربي و رعايت قوانين و مقررات سربلندي را براي شما در پي خواهد داشت.

وي خطاب به مهندسان جوان گفت: دريافت پروانه هاي اشتغال به حرفه مهندسي مواظبت و مراقبت هايي نياز دارد چرا كه از محيط آكادميك وارد بازاركار رقابتي خواهيد شد كه لازم است اين رقابت، رقابتِ سالمي باشد تا شان و جايگاه مهندسي حفظ شود.

لقماني رئيس اداره توسعه مهندسي و نظارت بر مقررات ملي و كيفيت ساختمان اداره كل راه وشهرسازي استان در ادامه بيان داشت: حداقل آگاهي ها و اطلاعات لازم براي هر مهندس كه داراي صلاحيت هاي نظارت، طراحي يا اجرا مي باشند اعم از اخلاق حرفه اي ، مسائل حقوقي ، تشكيل پرونده مالياتي ، بارزترين و عمده ترين تخلفات حرفه اي و انضباطي ، نظارت عاليه اداره كل راه و شهرسازي، تبصره 7 ماده 100 قانون شهرداري ها، ارسال گزارش هاي مرحله اي به مراجع صدور پروانه ساختماني و .... در اين جلسه به مهندسان جديد الورود به اين حرفه آموزش داده خواهد شد كه به عنوان كليد و چراغ راهي براي ورود به حرفه آنها خواهد بود.

لقماني اظهار داشت: اين سومين مراسم تحليف مهندسان و كاردانهاي فني ساختمان است كه برگزار مي شود و عضويت در اين سازمان يك نشان و اعتبار است كه مسئوليت شما را دو چندان مي كند زيرا  يك خطا در اين كار و حرفه مي تواند آخرين خطا باشد.

 وي در پايان با اشاره به تعداد قبولي افراد در حرفه هاي مختلف نظام مهندسي گفت: تعداد 326 نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسين پذيرفته شده اندكه از اين تعداد 71 نفر در رشته معماري، 55 نفر در رشته برق، 162 نفر در رشته عمران، 26 نفر در رشته مكانيك، 7 نفر در رشته نقشه برداري و 5 نفر در رشته شهرسازي وارد اين عرصه خواهند شد و پروانه اشتغال بكار در پايه سه براي آنها صادر شده است.