شناسهٔ خبر: 74493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش بیش از 10 برابری اعتبار زيرساخت هاي جاده اي اردبيل

اردبيل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام كرد: افزایش بیش از 10 برابری اعتبارات از 156 میلیارد ریال به یک هزار و 600 میلیارد ریال در حوزه راه‌های استان اردبيل نشان دهنده دغدغه مديران استاني است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به همراه معاونت مهندسی و ساخت ، معاونت بازآفرینی شهری و مسکن ، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل با حضور در دفتر مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل در خصوص گسترش همکاری فی ما بین بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ، گزارشی اجمالی از عملکرد و فعالیت های راه و شهرسازی استان در خصوص پروژه ها و  اعتبارات حوزه راهسازی و پروژه های بازآفرینی شهری و مسکن ارائه نمودند.

وی گفت: پیش از این تا سال 96 تنها 250کیلومتر از راههای شریانی استان اردبیل ردیف اعتباری ملی داشت بطوری که سالانه 156 میلیارد ریال به حوزه راه‌های استان اردبیل اختصاص می یافت. در سالجاری این میزان ارتقاء یافته و هم اکنون 700 کیلومتر از راههای مواصلاتی استان اردبیل ردیف ملی دارد.

حیدری تصریح کرد: افزایش بیش از 10 برابری اعتبارات از 156 میلیارد ریال به یک هزار و 600 میلیارد ریال در حوزه راه‌های استان یک اقدام مشترک با پیگیری استاندار اردبیل و سایر مسولان که دغدغه توسعه راه‌ها را دارند اتفاق افتاده است ، در حال حاضر پروژه های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان فعال هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ساخت راه اصلی و بزرگراه را زمان بر و هزینه بر توصیف کرد و گفت : در کنار تلاش چندین ساله در احداث یک مسیر بزرگراهی حداقل به ازای هر کیلومتر راه اصلی 30 میلیارد ریال هزینه می کنیم که با توجه به کوهستانی بودن بخشی از مناطق استان اردبیل این هزینه افزایش می یابد.

وی گفت : در مجموع تلاش می کنیم تا در سفر ریاست جمهوری به استان 51 کیلومتر بزرگراه را آماده افتتاح کنیم.

حیدری در این راه همکاری رسانه ها و در راس آن صدا و سیما را با اهمیت دانست و افزود: همت و همراهی رسانه های نوشتاری ، شنیداری و دیداری در انعکاس فعالیت های دستگاههای اجرایی بصورت شفاف و هر آنچه اتفاق می افتد سبب اعتماد عمومی و همراهی مردم شده و موجب فراهم شدن برنامه های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن قدردانی از همکاری و همراهی صدا و سیمای اردبیل با راه و شهرسازی استان ، لازمه انعکاس شفاف تلاشها را آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی دانست که این مهم بدون حمایت و همکاری رسانه ها و در رأس آنها صدا و سیما امکانپذیر نمی باشد.

علی ملا احمدی مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل هم در این نشست مشترک با بیان اینکه انعکاس فعالیت و عملکرد دستگاههای اجرایی دغدغه صدا و سیمای استان نیز بوده و ما برای همکاری با راه و شهرسازی استان اعلام آمادگی می نماییم و امیدوارم همکاری خوب مابین راه و شهرسازی استان اردبیل و صدا و سیمای اردبیل هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی بیش از پیش ارتقا یابد.

وی با اشاره به حجم گسترده فعالیت‌های حوزه راه و شهرسازی استان ، اظهار داشت: انعکاس فعالیت‌های حوزه راه و شهرسازی و کارهایی که در آن مجموعه در سطح استان اتفاق افتاده و در حال اجراست برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی توسط صداوسیما حائز اهمیت است.

ملا احمدی تأکید کرد: صداوسیما آماده‌ی مشارکت ، همکاری و حمایت از انعکاس فعالیت های حوزه راه و شهرسازی استان است.

گفتنی است، دیدار مدیران کل راه و شهرسازی استان و صداوسیمای اردبیل با حضور معاونت مهندسی و ساخت ، معاونت بازآفرینی شهری و مسکن ، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل در دفتر مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل برگزار شد.