شناسهٔ خبر: 74555 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

چابهار هم اکنون بندری چند منظوره در کلاس جهانی است

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت توسعه سواحل مکران و بندر چابهار در کشور، این بندر برای استفاده هر چه بهتر از این فضا و نقش آفرینی در سطح ملی و بین‌المللی در قالب تعامل شهر و بندر اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با اشاره به اینکه  سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد با استفاده از مطالعات تعامل شهر و بندر، استخراج تعهدهای فی مابین و پتانسیل هم افزایی، زمینه همکاری سازنده بین این دو حوزه را افزایش دهد، اظهار داشت: در این خصوص به دنبال این هستیم تا ضمن مشارکت در پروژه های زیرساختی شهری با هدف تحقق مسئولیت‌های اجتماعی، نهادهای مختلف شهری جهت تسهیل فرایند صادرات و واردات از طریق بندر تشویق شوند.

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز امسال و سال گذشته در راستای وظایف اجتماعی و تحقق اهداف منشور حقوق شهروندی به منظور تعامل هر چه بیشتر شهر و بندر چابهار اقدامات مهمی را انجام داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: احداث درمانگاه، برنامه ریزی جهت ایجاد ۲ مرکز جست و جو و نجات دریایی در پسابندر و زرآباد، آغاز مطالعات ۲ بندر گردشگری دریایی و ۲ ایستگاه مطالعاتی، راه اندازی ایستگاه هواشناسی ساحلی لحظه ای، احداث ایستگاه جزر و مد سنجی و ایجاد ۶ موج شکن چند منظوره مردمی به منظور اجرای پروژه های گردشگری و آبزی پروری از جمله این اقدام هاست.

آقایی با بیان این که نقش بندر چابهار تغییر کرده و دیگر یک بندر سنتی نیست، بلکه با افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و تکمیل تجهیزات استراتژیک به بندری چند منظوره در کلاس جهانی تبدیل شده است گفت: مقام‌های کشوری و لشکری نگاه ویژه ای به این بندر بین المللی دارند و اعتبارات عمرانی بسیار خوبی برای توسعه آن در نظر گرفته اند.

وی با اشاره به تشریک مساعی بندر چابهار در ساخت ۱۹ کیلومتر آزاد راه و ریل تاکید کرد: بندر چابهار در حال برداشتن گام‌های عملی و نقش آفرینی ملی و بین الملی است به گونه‌ای که در یک هفته گذشته ۵ کشتی حامل کالای اساسی کشور شامل گندم، جو، سویا و ذرت در این بندر پهلو گرفته است.