شناسهٔ خبر: 74571 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۰ درصد جمعیت قرچک ساکن بافت‌های فرسوده هستند

بازآفريني مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از زندگی ۳۰ درصد جمعیت شهرستان قرچک در بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان تهران ، رضا نگهبان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان قرچک که با حضور تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت شهرستان قرچک بالغ بر ۶۸ هزار نفر ساکن بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی هستند.

نگهبان با تشکر از معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری تهران در راستای برگزاری منظم جلسات هفتگی ستادهای بازآفرینی شهری و حضور پررنگ ایشان در ستادها گفت: خوشبختانه شهرستان قرچک هم مطالعات بافت‌های فرسوده دارد و هم مطالعات سکونتگاههای غیررسمی که البته  در مطالعات سکونتگاهی نیاز به تدقیق در بیشتر احساس می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران سه محله باقرآباد، مافین آباد و پویینک با ۸۱ هکتار بافت فرسوده را در اولویت پهنه های بافت فرسوده این شهرستان ذکر و تصریح کرد: دو پروژه جمع آوری آبهای سطحی محله پوئینک و احداث خانه محله فردیس قرچک جزء برنامه های مصوب اقدام مشترک اجرایی در سال ۱۳۹۸ قرار گرفته است.

وی در پایان خواستار تعامل بیشتر دستگاههای عضو شهرستانی برای تعیین، برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه های اقدام مشترک و معرفی  به ستاد استانی  جهت تصویب نهایی شد.