شناسهٔ خبر: 74583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ ماهه امسال صورت گرفت؛

ترانزیت ۱۲۰ هزار تن کالا از استان گیلان

کامیون مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در نشست كار گروه ترانزيت اين اداره کل گفت: طی ۷ ماهه نخست امسال ۱۲۰هزار و۱۱۴تن كالا ازاستان ترانزيت شده كه از اين مقدار ۱۰۱هزار و۷ تن از مرز آستارا و۱۹هزار و۱۰۷ تن از مرز انزلي ترانزیت شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان،  محمدرضا نازک کار افزود: در این مدت ۳۶هزار و۲۷۷ تن  کالای ترانزیتی  از مرزهای استان وارد و ۸۳ هزار و ۸۳۷ تن کالای ترانزیتی  از استان خارج گردیده که به ترتیب ترانزیت ورودی  استان ۶۳ درصد کاهش و در ترانزیت خروجی از استان شاهد کاهش ۴۸ درصدی می‌باشیم.

وي در ادامه انواع پنبه و سیب زمینی را عمده ترين کالاهای ترانزيت شده طي مدت يادشده  ذکر كرد.

نازک کار سپس خاطر نشان كرد: در اين مدت ۵۳ هزار و۲۱۶تن كالا از مرز آستارا وارد كشور گرديده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته، عمده كالاهاي وارداتي مرز آستارا در ۷ ماهه سالجاري نیز انواع تخته-گوشت و پنبه دانه بوده است .  

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طي اين مدت همچنين بالغ بر۲۶۹هزار تن كالا از اين مرز صادر گرديده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد رشد داشته است، میوه و تره بار-انواع کاشی و سنگ های ساختمانی  نیز عمده كالاهاي صادر شده از مرز آستارا در ۷ ماهه امسال بودند.

نازک کار در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه۱۹۶دستگاه کامیون و ۶دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا افزود: ۱۶هزار و ۷۳۸دستگاه كاميون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و۱۸ هزار و۴۷۸دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند. همچنین طی این مدت۴۷۹دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۴۷۷ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت تردد ۷ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخته ،گفت: در ۷ ماهه نخست سالجاري با میانگین تردد روزانه۵هزار و ۲۳۷نفر مسافر حدود۹۴۲هزار و ۵۹۹ نفر مسافر از مرز آستارا تردد نموده اند كه از اين تعداد۴۷۹ هزار و۲۹۲نفر مسافر وارد و ۴۶۳هزار و۳۰۷نفر مسافر نيز از اين مرز خارج شده اند. 

شایان ذکر می باشد ۴شركت حمل و نقل بين المللي كالا ، ۱شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۲۰  نمايندگي شركتهاي حمل و نقل بين المللي كالا درحال حاضر در استان گيلان مشغول فعاليت هستند.