شناسهٔ خبر: 74592 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در تعريض محور ارومیه - اشنویه حاصل شد

قيرپاشي مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تلاش برای تحقق مطالبه بزرگ مردم شهرستان های اشنویه و ارومیه با پیشرفت مناسب طرح تعریض محور ارومیه – اشنویه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی ، ارسلان شکری با بیان این مطلب اظهار داشت: پروژه تعریض محور ارومیه - اشنویه با توجه به مطالبه مردم این دو شهرستان در دستور کار قرار گرفت و با آغاز عملیات اجرایی آن درحال حاضر از این طرح از کیلومتر ۳۰ تا نزدیک کیلومتر ۵۱ به کارفرمایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بالغ بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شکری افزود : این پروژه به طول نزدیک به ۲۱ کیلومتر با عرض تمام شده آسفالت ۱۱ متر احداث می شود که عرض کل جاده با شانه ۱۳ متر خواهد شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با توجه به شرایط ویژه تعریض این محور گفت : تعریض محور شامل عملیات خاکبرداری خاکی و سنگی و ترانشه برداری ، خاکریزی و نیز تسطیح میشود که در قالب آن نیز تعداد ۴۴ دستگاه آبرو در طول مسیر احداث خواهد شد.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعریض محور ارومیه - اشنویه در قطعات مختلف در حال انجام  و تعریض کیلومتر ۳۰ تا نزدیک ۵۱ آن بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی است، ادامه داد : این محور یکی از محورهای زیبا و گردشگری استان بوده و مسافران زیادی از آن بازدید میکنند که  تعریض آن نقش بسزایی در تردد روان و ایمن و همچنین کاهش تصادفات خواهد داشت.