شناسهٔ خبر: 74607 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد

۲۵ میلیون تومان بلاعوض به واحدهای مسکونی خانوارهای محروم پرداخت شد / پرداحت ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره)

حمید رضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام خبر پرداخت تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه به ۱۰۵ هزار خانوار روستایی محروم از حساب ۱۰۰ امام (ره)، گفت: حدود ۲۲۰ میلیاردتومان تسهیلات بلاعوض تاکنون از حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) پرداخت شد که بیش‌ترین بلاعوض و تسهیلاتی که پرداخت شده متعلق به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خوزستان بوده است.

حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسکن محرومان و اقدامات بنیاد مسکن، گفت: در چهار سال گذشته نزدیک به ۲۲۰ میلیاردتومان بلاعوض و حدود ۱۱۵ میلیارد تومان قرض‌الحسنه از محل حساب ۱۰۰ به خانوارهای معلول تعلق گرفته است.

به گفته وی، از سال ۹۴ تاکنون حدود ۱۰۵ هزار خانوار روستایی مشمول دریافت بلاعوض و قرض‌الحسنه از حساب ۱۰۰ امام‌خمینی (ره) شدند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: تاکنون برای پنج استان محروم در خصوص مسکن روستایی از جمله جنوب کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان، خراسان‌جنوبی، چهارمحال‌و‌بختیاری و لرستان با سازمان برنامه و بودجه تفاهم شده است که رقم بلاعوض ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

پرداخت ۲۵ میلیون تومان بلاعوض به خانوارهای محروم

سهرابی اعلام کرد: در مناطق محروم روستایی که واحدهای فرسوده دارند و خود توان و آورده‌ای ندارند مقرر شده تا به هر واحد واجد شرایط ۲۵ میلیون تومان به مالکان به صورت بلاعوض پرداخت شود تا واحدهای نیمه تمام خود را به اتمام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ارایه تسهیلات بلاعوض ۲۵ میلیون تومان برای تکمیل واحدهای مسکونی روستایی در بافت‌های فرسوده برای ۲۰هزار و ۴۴۰ خانوار روستایی در قالب تفاهم نامه مشترک بین بنیاد، کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است که نزدیک به ۱۶ هزار واحد آغاز شده است. از این ۱۶ هزار واحد نزدیک به ۱۱هزار واحد فوندانسیون‌ها پی‌ریزی شده و شروع به کار کرده‌اند و نزدیک به ۵ هزار واحد اسکلت انجام شده است.

به گفته مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دو ماه آتی نیز استان‌های ایلام، هرمزگان و آذربایجان‌غربی به پنج استان نامبرده شده اضافه می‌شوند.

وی اعلام کرد: بنیاد مسکن به صورت مستمر از کمیته امداد و بهزیستی آمار محرومان را دریافت می‌کند و بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد محرومان در اولویت فعالیت‌های بنیاد هستند.

سهرابی توضیح داد: تاکنون حدود ۲۲۰ میلیاردتومان بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام پرداخت شده که بیشترین بلاعوض و تسهیلاتی که پرداخت شده است به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خوزستان بوده است.