شناسهٔ خبر: 74619 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اعطای گواهينامه صلاحيت وارسی پروازی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران

جعفرزاده-امیرمکری سازمان هواپيمايی کشوری ظهر امروز لوح و گواهينامه صلاحيت پروازی فلايت چک را به مرکز وارسی پروازی و خدمات هوايی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران اعطا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از از سازمان هواپيمايی كشوری، در اين مراسم كه با حضور رئيس سازمان هواپيمايی كشوری، معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان، مديرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي، مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان و جمعي از مديران شركت فرودگاه ها برگزار شد، علي عابدزاده اظهار داشت: اعطاي لوح و گواهينامه صلاحيت پروازي فلايت چك به مركز وارسي پروازي و خدمات هوايي، تجلي اوج مسئوليت پذيري سازمان هواپيمايي كشوري و شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي است.

وي افزود: اين موضوع قدم مهمي در عرصه هوانوردي كشور است چرا كه امروز اين مسئوليت پذيري به نگراني مسئولان كشور و تمامي كساني كه دغدغه ايمني هوايي كشور را دارند به بهترين شكل پاسخ داده است.

عابدزاده با تاكيد بر نيازمندي آسمان ايران به هواپيماي دوم فلايت چك اظهار اميدواري كرد: با اعطاي اين گواهينامه شاهد اعتلاي فعاليت مركز وارسي پروازي و خدمات هوايي شركت فرودگاه ها باشيم.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري افزود: امروز با قطعيت اعلام مي كنم اين اقدام براساس استانداردهاي روز دنيا انجام شده و هر چند ابتدا بر نحوه كار ايراداتي وارد كرديم اما اطمينان داريم اين فعاليت ها در بستر استانداردها حركت كرده و در تاريخ صنعت به عنوان يك كار درست براي هميشه ماندگار خواهد شد.

وي تصريح كرد: سازمان براي بهبود بخشيدن به راه هاي هوايي برنامه ريزي هاي منسجمي دارد و اكنون اساس و پايه آن بنا شده است.

در ادامه سياوش اميرمكري رئيس هيات مديره و مدير عامل شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران گفت: از زماني كه مسئوليت وارسي پروازي آسمان كشور برعهده شركت فرودگاهها نهاده شده كارها به خوبي انجام شده و همين امر منجر شد تا امروز شاهد دريافت گواهينامه صلاحيت پروازي باشيم.

وي افزود: حجم كار در مركز وارسي پروازي و خدمات هوايي شركت بسيار بالاست و با يك هواپيماي فلايت چك قطعا با محدوديت هاي رو به رو هستيم.

وي از ورود تجهيزات FIS هواپيماي فلايت چك دوم به كشور خبر داد و اظهار اميدواري كرد: به زودي شاهد ورود هواپيماي دوم باشيم.

گفتني است؛ پس از حدود سه سال فعاليت مركز وارسي پروازي و خدمات هوايي شركت فرودگاهها بيش از 1400 ساعت پرواز فلايت چك در 68 فرودگاه كشور به صورت مداوم و مكرر و با نظارت سازمان با موفقيت انجام شده است.