شناسهٔ خبر: 7464 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

روحانی در نشست با سرمایه گذاران تبریز مطرح کرد:

تحرک در بخش مسکن با افزایش تسهیلات/ رونق بازار مسکن؛ عاملی برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور

نشست توسعه و سرمایه گذاران رئیس جمهور با بیان اینکه رونق در بخش مسکن، رونق در بخش‌های مختلف دیگر صنعت را نیز به دنبال خواهد داشت گفت: با گام بزرگی که دولت در افزایش تسهیلات مسکن برداشته شاهد تحرک در این بخش خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر حسن روحانی در جریان سفر استانی دولت به استان آذربایجان شرقی در نشست با سرمایه گذاران تبریز به بخش مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از حوزه‌هایی که رکود داشت حوزه مسکن بود که در پروژه‌های دیگر می‌توانند رونق ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اگر در بخش مسکن رونق ایجاد کنیم در بخش‌های مختلف نیز رونق ایجاد می‌شود ادامه داد: ۷۰ گروه صنعتی مانند بخش‌های مختلف مهندسی، انواع مصالح، معادن و غیره با حوزه مسکن در ارتباط است؛ لذا مسکن تحول بزرگی را می‌تواند در اقتصاد کشور ایجاد کند.

روحانی به افزایش تسهیلات اخیر برای خرید مسکن اشاره کرد و افزود: اخیرا قدم بزرگی توسط دولت برداشته شد و جلسات مختلفی در شورای پول و اعتبار نیز در این زمینه برگزار شد تا میزان تسهیلات برای خانه اولی‌ها افزایش یابد که این موضوع هم از نظر اجتماعی و هم از نظر اقتصادی حائز اهمیت است.

رییس جمهور گفت: در زمینه افزایش تسهیلات مسکن اعتبارات لازم را در اختیار بانک مرکزی قرار دادیم و بعد از بررسی در جلسات مختلف شورای پول و اعتبار، میزان تسهیلات مسکن نسبت به رقم گذشته افزایش یافت تا تحرکی را در بخش مسکن ایجاد کند.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات برای تهران ۸۰ میلیون تومان، برای شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهر ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است گفت: این افزایش تسهیلات می تواند اقدامی برای تحرک در بخش مسکن باشد. /

نظر شما