شناسهٔ خبر: 74702 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در همايش عمومي پدافند غير عامل استان صورت پذيرفت؛

تشريح كاركردهای پدافند غيرعامل شهری توسط مديركل راه و شهرسازی استان ايلام

كاظمي مديركل راه وشهرسازی استان ايلام در همايش عمومی پدافند غير عامل استان به تشريح كاركردهای پدافند غيرعامل شهري پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه وشهرسازي استان ايلام، در اين همايش كه توسط مديريت بحران وپدافند غيرعامل استانداري ايلام و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان با حضور مديران كل دستگاههاي اجرايي، فرمانداران و مسئولين مختلف دستگاههاي اجرايي برگزارشد علي اصغر كاظمي مديركل راه وشهرسازي استان ايلام به تشريح كاركردهاي عمده پدافند غير عامل شهري و لزوم توجه به اين مؤلفه ها براي حفظ جان مردم و سرمايه هاي اقتصادي و زيربنايي در زمان بحران پرداخت.

وي در بخش تخصصي اين همايش به حفاظت از جان مردم، زيرساختهاي حياتي ، تأسيسات و تجهيزات، استمرار خدمات ضروري، تأمين نيازهاي اوليه، تداوم شبكه هاي اطلاع رساني و ...  در زمان بحران اشاره كرد و راهكارهاي لازم براي اين موارد را ارائه نمود.

كاظمي استتار، اختفا، پوشش، فريب، پراكندگي، مقاوم سازي و ...  را از جمله  راهكارهاي مقابله با تحديدهاي احتمالي بر شمرد و افزود: توسعه و تقويت ساختار و سازمان هاي مورد نياز فني و مهندسي در حوزه پدافند غير عامل و نهادينه سازي اصول و ملاحظات فني و مهندسي پدافند كالبدي مي بايست  در دستور كار اقدامات پيشگيرانه همه سازمانها و دستگاهها قرار گيرد.