شناسهٔ خبر: 74705 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۸۷ کیلومتر از شيب حاشيه راه‌های استان مرکزی ایمن‌سازی شد

تابلو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در نیمه نخست امسال گفت: ۱۸۷ کیلومتر از شانه و شيب حاشيه راه‌های استان مرکزی تسطیح، اصلاح و آزاد سازی شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی‌فر در خصوص عملکرد اداره ایمنی و حریم در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۸۵۰ کیلومتر خط ‌‌كشي سرد ، به همراه نصب علائم افقي و خط نوشته‌ها  انجام شده است

وی با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در راستای ارتقای حفاظ ايمني ميانه راه‌ها و نواحي پل و پرتگاهي و بهسازي حفاظ‌های موجود، گفت: این اقدامات با اولويت كاربرد حفاظ بتني در جا يا مفصلي برنامه ریزی و در حال اجراست . 

بهره‌گيري از ۴۵۰۰ تابلوي جديد در راه‌های استان

زندی‌فرتهيه و نصب علائم ايمني راه‌ها (اخطاري، انتظامي، مسير نما و ... ) به تعداد ۴۵۰۰ عدد، تهيه و نصب يا بهسازي تابلوهاي اطلاعاتي راه‌ها با اولويت نقاط پر تصادف، راه‌هاي آسيائي و گردشگري به میزان ۴۰۰ مترمربع و ايمن‌سازي سر گاردريل‌ها با اولويت بالي شكل و مهار در خاك، موانع صلب و دماغه‌ها و نصب ناحيه انتقالي پل‌ها به میزان ۱۷۰ مورد  را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی به اجرای عملیات روشنايي نقطه‌اي محل تقاطع همسطح پرتصادف و پاركينگ محورها در تقاطع قیطانیه محور ساوه- همدان اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال در محورهای پر تردد طراحی و اجراي روشنائي طولي نواحي يا گردنه‌هاي مه‌گير با اولويت كاربرد چراغ‌هاي LED در برنامه های استان بوده که در محور اراک- فرمهین  که به صورت کامل انجام گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: نگهداری و ارتقاء عملكرد و حفظ سيستم روشنائي راه ، چراغ‌هاي آذرخشي و چشمك‌زن در محور های شریانی استان  به طول ۳۰۸ کیلومتر نیز ۱۰۰ درصد اجرایی شد.

زندی‌فر حفظ حريم راه، رفع تصرفات غيرمجاز و تصادفات به میزان ۱۵۰ مورد را اقدام دیگر اداره کل راهداری استان مرکزی دانست که تاکنون ۵۵ درصد کار انجام شده است.

ایمن‌سازی رابط‌ها و نقاط اتصالی راه‌ها ( دماغه‌ها) که در تصادفات آمار بالایی دارند از ابتدای سال جاری در ۳۵ مقطع انجام شده است.

مجموعه اقدامات انجام شده منجر به کاهش ۴ درصدی تصادفات فوتی و ۷ درصد کاهش در آمار تلفات شده است .