شناسهٔ خبر: 74725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در۷ماهه امسال صورت پذیرفت؛

اجرای ۲۵ کیلومتر روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ در راه‌های خراسان جنوبی

آسفالت رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ کیلومتر از طول راههای استان روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ اجرا شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی، رضا صادقی اظهار داشت: مخلوط های میکروسرفیسینگ شامل مصالح صد در صد شکسته با دانه بندی مشخص، قیرامولسیون اصلاح شده، آب و فیلرهای معدنی است که درنهایت با یکدیگرمخلوط شده و سپس با ماشین مخصوص میکرو سرفیسینگ بر روی سطح جاده پخش می شوند.

 همچنین با اشاره به مزایای آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ عنوان کرد: پرکردن شیارهای جای چرخ ها، گود افتادگی ها و ناهمواری های عرضی و طولی، پر کردن درزها و ترک های کم عمق و سطحی، اصلاح عریان شدگی ها، افزایش اصطکاک، اصلاح ناهمواریهای سطحی، زیبایی بیشتر جاده، رفع اکسید شدن قیر سطحی آسفالت، رفع قیرزدگی سطحی، پر کردن چاله‌های کم عمق، جلوگیری از خرابی‌های بیشتر سطح جاده و به طور کلی افزایش سطح سرویس دهی جاده از جمله مزایای بکارگیری آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ به شمار می‍رود.

عمرآسفالت حفاظتی  میکروسرفیسینگ، بین ۵ تا ۱۰ سال با صرفه جویی درهزینه ها

 صادقی افزود: اجرای این نوع روکش آسفالت حفاظتی علاوه بر سرعت بالا در انجام پروژه و صرفه اقتصادی به جهت استفاده از قیر امولسیون در نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست ، ازآلودگی های محیطی جلوگیری می کند. عمرآسفالت حفاظتی  میکروسرفیسینگ، بین ۵ تا ۱۰ سال است و استفاده ازاین نوع آسفالت باعث صرفه جویی درهزینه ها تا یک سوم لایه آسفالتی می شود.

 رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در ادامه افزود: همچنین ازمزایای دیگراجرای این روش می‌توان به راندمان بالای پخش، حداقل انسداد ترافیکی و تامین سطحی هموار، آب بند و با مشخصات اصطکاکی قابل قبول اشاره کرد.

 صادقی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری نسبت به اجرای ۱۰ کیلومتر دیگر از محورهای استان  با روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ اقدام خواهد شد. همچنین اجرای کلیه لکه گیری ها در سطح محور های استان ، با آسفالت گرم با دانه بندی باز در دستورکار قرار گرفته است.

 در ادامه بیان کرد: برای اولین بار در راههای شریانی استان خراسان جنوبی حد فاصل پلیس راه تا میدان فرودگاه، اجرای میان لایه آسفالت گرم GAP -GRADED(دانه‌بندی باز) به طول ۳ کیلومتر انجام گرفته است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی درپایان خاطرنشان کرد: ازمزایای این نوع آسفالت نسبت به سایرآسفالتها، کاهش درصد قیر ، عدم پاشش آب درزمستان زیرچرخ وسایط نقلیه ، تاخیر در بروز ترکهای طولی وعرضی (این لایه به خاطرفضای خالی بالا باعث جلوگیری ازسرایت ترکها به سطح روسازی می شود) ، احساس آرامش راننده در زمان عبوراز روی این نوع آسفالت به خاطر کاهش آلودگی صوتی، قابلیت اجرا دردمای پایین(دمای پخش این اسفالت بین ۸۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد می باشد) و همچنین کاهش اثرات زیست محیطی و افزایش عمر روسازی  است.