شناسهٔ خبر: 74734 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از یک میلیون تخلف سبقت غیرمجاز در استان اردبیل

تردد معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و ۱۵۵ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، حمیدرضا عبدی که درجلسه بررسی مشکلات و ارتقای سیستم های هوشمند جاده ای استان سخن می گفت افزود: بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز ۷ ماه گذشته در محورهای اردبیل آستارا و بالعکس با ۱۷۶ هزار تردد و اردبیل مشکین شهر و بالعکس با ۱۱۳ هزار تردد ثبت شده است.

وی هوشمندسازی جاده های استان را اولویت های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل دانست و تصریح کرد:درحال حاضر ۶۴ سامانه تردد شماری،۴۰ دوربین نظارت تصویری،۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین درحال حرکت در محورهای استان فعال است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از شناسایی ۱۸ هزارو ۷۱۱ تخلف سرعت غیرمجاز توسط۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت درمدت یادشده خبر داد و گفت:از این میزان تخلف ۱۴ هزارو ۹۳۸ مورد جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

عبدی بیشترین درصد سرعت غیرمجاز ثبت شده نسبت به تردد را با ۳۲ درصد مربوط به جاده سه راهی سربند قره آغاج در محور پارس آباد دانست و خاطرنشان کرد:محورهای سه راه سربند به اصلاندوز-گرمی به بیله سوار و مشکین شهر به اردبیل نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل  افزود: ۱۷ هزارو ۵۸۳ تخلف اضافه تناژ نیز توسط ۲ سامانه توزین درحال حرکت شناسایی شده است.