شناسهٔ خبر: 74742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۲ کیلومتر راه روستایی امسال در همدان به‌بهره برداری می‌رسد

غلطك معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از بهره‌برداری ۱۲ کیلومتر راه آسفالته روستایی در امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، "حبیب نادیان رفیع "در خصوص ساخت و توسعه راه های روستایی استان گفت: هم اکنون در استان ۳ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲ هزار و ۷۲۰ کیلومتر از این راه آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه ۸۴ کیلومتر راه روستایی در استان در دست ساخت است افزود: امسال ۱۲ کیلومتر از این راه به بهره برداری می رسد.

معاون مهندسي و ساخت اداره كل راه و شهرسازي استان همدان ادامه داد: وضعیت برخورداری استان همدان از راه های آسفالته روستایی از میانگین کشوری بالاتر است.

نادیان رفیع ادامه داد: کمتر روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان است که راه آسفالته روستایی نداشته باشد و معدود روستایی بالای ۲۰ خانوار در همدان وجود دارد که راه آسفالته نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین راه های روستایی در دست ساخت و ارتقا راه روستایی چشین – ابرو در همدان، باند رفت و برگشت حیدره -امامزاده محسن و راه روستایی نهاوند- گیان است.

وی با اشاره به اینکه امسال راه روستایی شیخ جراح به مسجدین در شهرستان کبودراهنگ به طول ۶ کیلومتر آسفالت شده است اظهار کرد: ساخت راه روستایی ناصرآباد به زین آباد در شهرستان کبودراهنگ در دست اجراست و یک کیلومتر از راه روستایی دره راست در شهرستان ملایر نیز آسفالت شده است.

نادیان رفیع در پایان خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات راه های روستایی استان چیزی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بوده است.