شناسهٔ خبر: 74774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی:

۷۰ درصد ناوگان مسافربری استان آذربایجان شرقی زیر ۱۵ سال عمر دارند

تیمورزاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۷۰ درصد اتوبوس های استان زیر ۱۵ سال و ۳۸ درصد ناوگان باری بالای ۲۵ سال عمر دارند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی، کاظم تیمورزاده اظهار داشت: بیش از۷۰ درصد اتوبوس های استان زیر ۱۵ سال و ۳۸ درصد ناوگان باری بالای ۲۵ سال عمر دارند.

وي درخصوص آخرین وضعیت ناوگان جاده ای آذربایجان شرقی، گفت: در حال حاضراین استان دارای ۴۰ هزار و ۹۹۵ راننده  است که شامل رانندگان خودروهای باری و اتوبوس می‌شود.

تیمورزاده با بیان اینکه مجموع ناوگان استان به جزء وانت بارها که دارای کارت هوشمند هستند ۲۵ هزار و ۸۸ دستگاه است، افزود: خودروی سواری ۱۰ سال به بالا، اتوبوس و مینی بوس ۱۵ سال به بالا و ناوگان باری ۲۵ سال به بالا فرسوده محسوب می شود و در این مجموعه ۳۸ درصد ناوگان باری بالای ۲۵ سال، ۷۱ درصد اتوبوسها زیر ۱۵ درصد و۷۵ درصد ناوگان مینی بوس بیش از ۱۵ سال عمر دارند.

وی با اشاره به نظارت شبانه روزی برکل ناوگان استان از طریق کمیسیون های مختلف، گفت: در جاده نظارت بر رانندگان به صورت کنترل نامحسوس صورت می گیرد و اگر خلافی دیده شود طبق    ماده ۱۱ کمیسیون به تخلفات آنها رسیدگی می شود و درصورتی که این تخلف از سوی شرکتها باشد،  طبق کمیسیون ماده ۱۲ موضوع بررسی  و رای صادر می شود.

تیمورزاده  ادامه داد: درابتدا در کمیسیون ماده ۱۲ اگر شرکتی تخلفی کرده باشد تذکر، تکرار مجدد تخلف همراه با جریمه و اگر بازهم ادامه داشته باشد، مدیر می تواند امتیازشرکت را لغو کند و اگرتعداد تخلف افزایش یافت منجر به تعطیلی شرکت خواهد شد.

وی به فعالیت ۲۸۹ شرکت کالا در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر ۱۱۶ شرکت مسافربری در امر جابجایی مسافرفعال هستند، همچنین ۶۹ شرکت ترانزیت نیز بارهای ترازیتی را صادر می کنند

 معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان از فعالیت پنج  مرکز معاینه فنی با ۶ خط در استان خبرداد و افزود: این مراکز معاینه فنی در شهرستانهای  مرند، پایانه بار تبریز، اتوبان تبریز، بستان آباد و بناب فعال هستند.

تیمورزاده اضافه کرد: یک مرکز معاینه فنی  در شهرستان ملکان نیزبه تازگی  مورد موافقت اصولی قرار گرفت و اکثر دستگاهها خریداری و کارهای آن انجام شده است و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد مراکز معاینه فنی به ۱۰ خط از جمله برنامه ها است، ادامه داد: در حال حاضر چهارده  پایانه مسافربری در استتان فعالیت دارند همچنین  پایانه های توزیع بارعادلانه در تبریز، بستان آباد، بناب و میانه مشغول فعالیت است.

معاون حمل و نقل این اداره کل با اشاره به دو پایانه مرزی در جلفا و نوردوز، گفت: تا ۳۰ مهرماه تعداد ۱۶ هزار و ۹۱۷ دستگاه با تناژ ۳۰۴ هزار و ۵۰۶ از بندر امام به استان آذربایجان شرقی بارگیری شد.

 تیمورزاده در ادامه از رسيدگی به ۲۸۸مورد تخلفات حمل ونقل درشش ماهه اول سال ۹۸ خبر داد و گفت: طی این مدت ، کمیسیون رسیدگی به تخلفات حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی تعداد ۲۸۸ مورد تخلفات را مورد بررسی قرارداده واحکام لازم را صادرکرده است.