شناسهٔ خبر: 74786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رزمایش انسداد مسیر در گردنه لاشتر توسط راهداری اصفهان برگزار شد

مانور مسئول کمیته اجرایی پدافند غیرعامل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از برگزاری مانور انسداد مسیر در گردنه لاشتر اصفهان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مهدی خضری اظهار کرد: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور انسداد مسیر با سناریو ریزش کوه و قیچی کردن یک دستگاه تریلی در گردنه لاشتر برگزار شد.

مدير کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه در این مانور کلیه اطلاعات و ساعت های اعلام حادثه و حضور دستگاه ها و عوامل ذی ربط ثبت و ضبط شده است، اضافه کرد: با اعلام حادثه توسط راهداران، ادارات راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اصفهان و مبارکه نیروهای خود را برای انجام عملیات رفع انسداد مسیر و هدایت ترافیک اعزام کردند.

خضری خاطرنشان کرد: مسیر اصلی از محل پلیس راه اصفهان-مبارکه به گردنه لاشتر در لاین برگشت به سمت اصفهان مسدود و ترافیک به جاده قدیم اصفهان-شیراز این محور انتقال یافت.

مسئول کمیته اجرایی پدافند غیرعامل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: ارزیابی مانورهای سال گذشته و بحران های سیل نوروزی ما را بر آن داشت که ضعف های عمده مدیریت بحران در صحنه  حوادث را رفع کنیم.

مدير کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان مشخص کردن فرمانده عملیات در صحنه حادثه را یکی از مهمترین موضوعات مدیریت بحران صحنه حوادث دانست و اضافه کرد: تشکیل اتاق فکر عملیات، هدایت و چینش ماشین آلات و نیروها، مدیریت زمان و سرعت انجام عملیات از دیگر شاخصه هایی بود که در این مانور بر آن تمرکز شد.

خضری گفت: برگزاری مانورهای پدافند غیرعامل و شناسایی نقاط ضعف حین اجرا و برنامه ریزی وهماهنگی برای رفع آنها، هماهنگی بین دستگاهی در هنگام بروز حوادث واقعی را افزایش خواهد داد.

 لازم به ذکر است در هفته پدافند غیرعامل مانور شبکه و مانور بیسیم نیز انجام شد.