شناسهٔ خبر: 7479 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری مراسم افتتاحيه مسابقه «نقد بنا و فضای شهری» در خانه هنرمندان

مسکن- انبوه سازی خانه هنرمندان ایران روز یکشنبه میزبان مراسم افتتاحیه نخستین مسابقه «نقد بنا و فضای شهری» خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم افتتاحيه نخستين مسابقه سراسری عکس و کارتون با عنوان «نقد بنا و فضاي شهري» یکشنبه سوم خردادماه برگزار مي‌شود. این جشنواره با هدف ترویج نگرش کیفی و ارتقای سطح آگاهی جامعه در رابطه با بنا و فضای شهری از سوي معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

همزمان با افتتاحيه، نمايشگاهي از آثار برگزيده در دو حوزه عکس و کاریکاتور شامل ۱۱۶ اثر عكس و ۱۰۰ اثر كارتون از هنرمندان سراسر كشور در گالري‌هاي خانه هنرمندان به نمايش گذاشته خواهد شد.

نقد فضاهای شهری معاصر کشور، با هدف ترویج نگرش کیفی و ارتقای سطح آگاهی جامعه در رابطه با بنا و فضای شهری یکی از مهمترین ماموریت‌های تخصصی در مباحث شهرسازی و معماری است. نقد فضای شهری با دو هدف کلان ارتقای سطح آگاهی جامعه در مطالبه کیفیت و حساسیت نسبت به حقوق شهروندی مرتبط با بنا و فضای شهری و ترویج نگاه کیفی به طرح‌های اجرایی و برنامه‌های ساماندهی و سیاست گذاری‌ها در حوزه شهر و بنا، با ماهیت پژوهش محور صورت می‌گیرد.

در این فرآیند استراتژیک، کشف عوامل و زمینه‌های ایجاد بحران در نظام معماری و شهرسازی و ثبت ارزش های مبتنی بر اصول سازمان یابی فضا و بنا، از اهمیت و الویت ویژه برخوردار است. در تحقق بخشی این اهداف، یکی از ابزارهای مکمل و مهم، بهره گرفتن از رسانه و هنر قدرتمند عکاسی و کاریکاتور است.برگزاری نخستین مسابقه سراسری عکس و کارتون «نقد فضای شهری» توسط معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در همین راستاست.

موضوع محوری این مسابقه «نقد فضای شهری» یا هنجارها و ناهنجاری های فضاهای شهری است که این عنوان کلی به دو بخش «سیما و منظر شهری» و «زندگی در فضای شهری» تفکیک شده است.

نظر شما