شناسهٔ خبر: 7480 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

تولیدکنندگان صنعت ریلی در دولت قبل از شرکت‌های چینی ضربه خوردند/ تکنولوژی به جای محصول وارد کشور شود

محمد محمدی مدیر عامل شرکت واگن پارس گفت: تولیدکنندگان صنعت ریلی در دولت قبل از شرکت‌های چینی خیلی ضربه خوردند.

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به انجام مذاکرات هسته‌ای و به سرانجام رسیدن این مذاکرات٬ گفت: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های تولیدکنندگان صنعتی کشور این است که این توافق موجب تغییر رویکرد در قبال حمایت از تولیدکنندگان نشود.

مدیر عامل شرکت واگن پارس به ورود ۱۷ فروند هواپیمای جدید به ناوگان حمل ونقل هوایی کشور اشاره و تأکید کرد: در خصوص حمل و نقل هوایی چنین رویکرد وارداتی لازم  است چراکه صنعت هوایی کشور از نظر ناوگان و تکنولوژی دارای مشکلات عدیده‌ای است و ورود این ۱۷ فروند هواپیمای جدید به ناوگان حمل ونقل هوایی کشور در چنین شرایطی باید به فال نیک گرفت اما در خصوص صنعت ریلی موضوع کاملا متفاوت است.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها و کمپانی‌های خارجی این آمادگی را دارند که در ایران فعالیت گسترده‌ای داشته باشند٬ افزود: در همین نمایشگاه اخیر حمل و نقل ریلی شاهد حضور گسترده این شرکت‌ها بودیم و چنانچه اگر توافق هسته‌ای صورت بگیرد این شرکت‌ها واردات بیشتر به داخل کشور را پیگیری می‌کنند.

محمدی با یادآوری بحث اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید داخل است و نباید کالایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود غیر ضرور وارد شود.

وی تأکید کرد: تولیدکنندگان صنعت ریلی به اندازه کافی در زمان تحریم‌ها در دولت قبل از شرکت‌های چینی ضربه خوردند. اگر قرار است از صنعت ریلی استفاده شود باید عقب افتادگی موجود در صنعت ریلی جبران و از توان سایر کشورها استفاده شود و به جای محصول٬ تکولوژی وارد کشور شود.

مدیر عامل  شرکت واگن پارس افزود: اتکا به صنعت داخل موجب می‌شود چنانچه اگر طرف غربی در انجام تعهدات خود نیز کوتاهی کرد ما وابستگی به خارج کشور نداشته باشیم و نیاز داخلی  را خود تأمین کنیم.

نظر شما