شناسهٔ خبر: 74804 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران:

گام دوم انقلاب نیاز به ایثارگران دارای رزومه تحصیلی و مدیریتی دارد

حسن اسحاقی حسن اسحاقی گفت: بدون شک در گام دوم انقلاب نیاز به ایثارگرانی است که رزومه تحصیلی و مدیریتی عالی داشته باشند. موضوعی که یک دغدغه بزرگ برای جامعه ایثارگری ما به شمار می آید که به یک تراز علمی و مدیریتی رسیده اما از آن بهره برده نمی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن اسحاقی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه شورای مشاوران امور ایثارگران سازمان ها و شركت های تابعه مجموعه وزارتخانه و ادارات کل استان های این وزارتخانه با اشاره به این که به دنبال آن هستیم که یک برنامه ریزی مدون داشته باشیم تا گره ای از مشکلات جامعه ایثارگران در همه سازمان ها و شركت ها و استان ها باز شود، اظهار داشت: بدون شک تمام این جلسات و برنامه ریزی ها در راستای جلب اعتماد جامعه ايثارگری و مقام عالی وزارت است که تاکید ویژه ای بر امور ایثارگران دارند.

وی افزود: در این مدت اقدامات مغفول مانده وزارتخانه توسط دفتر امور ایثارگران پیگیری شده و گزارش آن به وزیر راه و شهرسازی داده شده است. از جمله اقدامات قابل توجهی که در این مدت در این دفتر انجام شد، اعطای تسهیلات مسکن به جانبازان زیر ۲۵ درصد و فرزندان معظم شاهد بود که با دستور مستقیم مقام عالی وزارت در مجموعه ستادی انجام شد.

وی ادامه داد: بالتبع این دستور به همه ادارات کل و سازمان ها و شرکت های تابعه ابلاغ شده که اجرایی می شود. یکی دیگر از اقدامات بحث دستورالعمل اجرایی تکریم ایثارگران است که تا به امروز در مجموعه وزارت راه و شهرسازی اجرایی نشده و متاسفانه اعتقاد و همیتی برای آن در چند سال گذشته نبوده است.

اسحاقی تصریح کرد: این مسائل همه جمع بندی و به مقام عالی وزارت گزارش شد تا در شورای عالی طرح و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ شود. با اجرایی شدن این دستورالعمل بیش از ۹۰ درصد مشکلات ایثارگری حل خواهد شد. ایجاد یک چارت برای مشاوران مدیران و مسئولان در پیگیری امور ایثارگران موضوع دیگری است که طبق دستور وزیر راه و شهرسازی قرار است در شورای برنامه ریزی طرح تا پس از مصوب شدن در سازمان استخدامی این چارت برای ستاد وزارتخانه، سازمان های مربوطه و ادارات کل در نظر گرفته شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با اشاره به تاکید وزیر به ایجاد یک بانک اطلاعاتی كامل و دقيق در این خصوص گفت: هر ماه باید یک گزارش عملکرد داشته باشیم تا پس از ارسال به دفتر امور ایثارگران ستاد مجموعه وزارت راه و شهرسازی به دفتر مقام عالی وزارت ارسال شود.

وی افزود: قطعا و بدون شک در گام دوم انقلاب نیاز به ایثارگرانی است که رزومه تحصیلی و مدیریتی عالی داشته باشند. موضوعی که یک دغدغه بزرگ برای جامعه ایثارگری ما به شمار می آید که به یک تراز علمی و مدیریتی رسیده است اما از آن بهره‌برداری نشده و یا اعتقادی به استفاده از آنها نیست. باید نخبگان ایثارگر شناسایی و به وزیر راه و شهرسازی معرفی شوند تا از آنها در جهت افزایش بهره وری در استان ها استفاده شود. 

وی در پایان گفت: بیمه تکمیلی ایثارگران  هم از دیگر مواردی است که با پیگری آن شاهد حل مشکلات این عزیزان باشیم.