شناسهٔ خبر: 74829 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ؛

۲۱۳ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در دست احداث است

خاكبرداري مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۱۳ کیلومتر بزرگراه در سطح استان اردبیل در دست احداث است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، محبوب حیدری در بازدید احداث باند دوم پروژه سه راهی صحرا - رضی - امیر کندی با اعلام این مطلب افزود: تا پایان سال ۹۷ در حدود ۱۳۴ کیلومتر بزرگراه در سطح استان داشتیم و امسال به حول و قوه الهی بیش از ۵۰ کیلومتر به طول آمار بزرگراه های استان افزوده خواهد شد. وی گفت: در حال حاضر در سطح استان ۲۱۳ کیلومتر بزرگراه در دست احداث داریم و اعتبارکل راههای شریانی استان حدود۱۶۰۰ میلیارد ریال است که امیدواریم با پیگیری استاندار اردبیل و نمایندگان استان بتوانیم تخصیص۱۰۰ درصدی را اخذ کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به احداث باند دوم پروژه سه راهی صحرا - رضی - امیر کندی اشاره کرد و اظهار داشت: کل طرح احداث باند دوم پروژه سه راهی صحرا - رضی - گرمی - بیله سوار به طول ۱۳۹ کیلومتر می باشد که ۸ کیلومتر در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده ، ۷ کیلومتر در سفر ریاست محترم جمهور به استان در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، ۵ کیلومتر در ورودی گرمی و ۷.۵کیلومتر از بیله سوار به سه راهی گوگ تپه و ۱۴ کیلومتر هم از سه راهی صحرا - رضی در دست احداث داریم و در حال حاضر پیمانکار پروژه با ۳۵ دستگاه ماشین آلات سنگین فعال در حال عملیات اجرایی در این پروژه می باشد.

حیدری گفت: مدت قرارداد پیمانکار احداث باند دوم پروژه سه راهی صحرا - رضی - امیر کندی ۱۸ ماهه با مبلغ قرارداد ۱۸۰ میلیارد ریال تا حد زیر آسفالت می باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری استاندار اردبیل و نمایندگان مبلغ اعتبار کل پروژه که ۲۱۰ میلیارد ریال مصوب می باشد صد در صد تخصیص داده شود این در حالی است که تا به حال حدود ۳۰ درصد از مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

حیدری گفت: از پروژه سه راهی صحرا - رضی - امیر کندی به پیمانکاران قبلی بالای۱۰۰ میلیارد ریال در حال حاضر بدهی داریم.