شناسهٔ خبر: 74849 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تاکيد مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی بر گزينش افراد به دور از مسامحه‌کاری و سهل‌انگاری/ ضرورت بازبينی رويه‌های گزينش با رعايت کرامت افراد

سیاوش امیر مکری رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران در مراسم تکريم مدير سابق و معارفه سرپرست جديد هسته گزينش شرکت تاکيد کرد: بايد گزينش افراد به دور از مسامحه کاری و سهل انگاری باشد و لازم است رويه های گزينش با رعايت کرامت افراد مورد بررسی، بازبينی و تجديدنظر قرار گيرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در جلسه تکریم مدیر سابق و معارفه سرپرست جدید هسته گزینش شرکت با تبریک ماه ربیع الاول، ماه ولادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز امامت آخرین امام معصوم و منجی عالم بشریت ضمن تشکر از هیات گزینش وزارت راه و شهرسازی به صدور دو فرمان تاریخی و سرنوشت ساز امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۱ اشاره و از فرمان هشت ماده ای امام(ره) به عنوان منشور کرامت انسانی یاد کرد که عصاره آن توجه به حقوق افراد و محترم شمردن حقوق شرعی و مدنی مردم بود.

امیرمکری به نگاه بلند امام(ره) در خصوص حقوق شهروندی و عامه مردم اشاره و بر الزام سرلوحه قرار دادن این فرمان تاکید کرد.

وی سپس به فرمان امام(ره) در امر گزینش در ۱۵ دی ۶۱ اشاره کرد و به فرازهایی از آن که شرایط اعضای هیات های جدید گزینش را تعیین کرده پرداخت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: برای گزینش افراد باید به ملاک های اعلام شده از سوی امام(ره) توجه کنیم و حال فعلی افراد را میزان گزینش قرار دهیم.

امیرمکری عدم تجسس از احوال اشخاص، موازین اسلامی و انسانی را میزان قبولی افراد قرار داد و انتخاب افراد مفید برای شرکت را در راستای عمل به فرمان امام(ره) دانست که باید در این دوره از مدیریت هسته گزینش شرکت تحقق یابد.

وی با بیان اینکه باید به دور از مسامحه کاری و سهل انگاری در امر گزینش با رعایت کرامت افراد، رویه های گزینش را مورد بررسی، بازبینی و تجدید نظر قرار دهیم، بر تسریع فرایند گزینش کارکنانی که دارای شرایط تبدیل وضعیت هستند، تاکید کرد.

امیرمکری همچنین ضمن تشکر از خدمات اسماعیل زاده در مدت تصدی از همکاران وی قدردانی کرد و برای قربانی به عنوان انسان متعهد و خوشنام با سوابق مفید مدیریت در سطوح بالای وزارت راه و شهرسازی در مسوولیت حساس جدید آرزوی موفقیت کرد.

همچنین در این مراسم، مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی در سخنانی عنوان کرد: اسماعیل زاده سال های زیادی در این سمت مشغول به کار بوده و به عنوان محقق و عضو هسته گزینش و ۱۱ سال نیز به عنوان مدیر هسته گزینش شرکت فعالیت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امر گزینش در شرکت مهم و حساس فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با ۶۰۰۰ نیروی انسانی بسیار دشوار است، گفت: خوشحالیم که قربانی که از انسان های شریف و وارسته شاغل در شرکت است و در سطوح عالی وزارت راه و شهرسازی سابقه خدمت دارد، این مسوولیت را پذیرفته است.

وی گفت: برای امر گزینش سعه صدر و داشتن سینه فراخ لازم است و باید مراقب حفظ آبروی افراد باشیم.

احمد آقاعسگری، نماینده هیات عالی گزینش در وزارت راه و شهرسازی نیز در این مراسم تاکید کرد: گزینش گر باید صالح، متعهد، عاقل، صاحب اخلاق کریمه، فاضل و متوجه مسایل روز باشد و نیز باید از تنگ نظری، سهل انگاری، تندخویی و مسامحه کاری پرهیز کند.

حجت اسماعیل زاده، مدیر پیشین هسته گزینش نیز در این مراسم عنوان کرد: در دوران مسوولیت خود با خداوند عهد بستم که با تعامل منطقی با مجموعه، پیرو قانون باشم و حق نظام را نیز در نظر بگیرم .

وی با بیان اینکه امروز هسته گزینش شرکت دارای جایگاه نسبتا مطلوبی است، افزود: امسال حدود ۹۰۰ پرونده را بررسی کردیم که ۹۰ درصد آنها تغییر وضعیت از پیمانی به رسمی بود. بزرگترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی است و یکی از برنامه های اصلی ما تلاش برای جذب افراد متخصص متعهد بوده است.

اسماعیل زاده گفت: در این فرایند تلاش کرده ایم که کار را به بهترین شکل پیش ببریم و حدود شرعی را رعایت کنیم. افراد گزینش گر باید خود اصلح باشند و مسایل اخلاقی را به خوبی رعایت کنند.

حشمت اله قربانی، سرپرست جدید هسته گزینش  نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه در امر گزینش باید طبق فرمایش امام علی(ع) در فرمان ایشان به مالک اشتر به تقوا توجه خاص شود، عنوان کرد: همچنین بدون نظم و برنامه ریزی کاری از پیش نمی رود.

وی افزود: نیروی انسانی سرمایه هر سازمان است و اگر دارای بهترین تجهیزات باشیم نمی توانیم بدون افراد متخصص کاری از پیش ببریم.

در پایان ضمن اعطای لوح ابلاغ مسوولیت قربانی از تلاش های مدیر پیشین هسته گزینش قدردانی شد.