شناسهٔ خبر: 74852 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بنادر کشور غافلگیر نمی‌شوند/ محدود به یک بندر خاص در شرایط اضطرار نیستیم

راستاد مصاحبه محمد راستاد گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به‌واسطه زیرساخت‌های بندری از نظر طبقه‌بندی پدافند غیرعامل جزو زیرساخت‌های حیاتی و حساس به‌حساب می‌آید و در این زمینه اقدامات گسترده‌ای برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در این شرایط انجام شده است.

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های بنادر کشور اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به‌واسطه زیرساخت‌های بندری ازنظر طبقه‌بندی پدافند غیرعامل جزو زیرساخت‌های حیاتی و حساس به‌حساب می‌آید.

وی افزود: در این خصوص اقدامات گسترده‌ای برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در شرایط پدافند غیرعامل انجام‌شده که از جمله آن‌ها طرح‌های مصوب اجرایی در این حوزه است. این طرح‌ها در حوزه پدافند غیرعامل در همه بنادر کشور تدوین و تصویب‌شده که قابل‌ اجرا هستند و متناسب با طرح‌های اقتضایی تمهیداتی در بنادر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به‌این‌ترتیب در شرایط غیرمعمول و غیرمتعارف بنادر ایران غافلگیر نمی‌شوند و به‌طور متناسب با شرایط ایجادشده بر اساس طرح‌های اقتضایی اقدامات مناسب را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد:‌ خوشبختانه در خصوص زیرساخت‌های بندری تمام ظرفیت‌ها در طول سواحل عمده کشور توزیع شده که شامل ظرفیت زیرساختی و تجهیزات است. به‌این‌ترتیب در تمام بنادر کشور این امکان وجود دارد که انواع ترافیک‌ها را پذیرا باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این یک توانمندی قابل‌توجه است که در شرایط اضطرار دیگر محدود به یک موقعیت جغرافیایی نیستیم. به‌این‌ترتیب سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط لازم می‌تواند در هر وضعیتی نیاز حمل‌ونقل و کشور را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، تأمین کند.