شناسهٔ خبر: 74887 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

اخطاریه سازمان هواشناسی:

پیش‌بینی رگبار شدید باران در روزهای شنبه و یکشنبه در چهار استان

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای ضمن پیش‌بینی رگبار شدید باران برای روز یکشنبه در مناطقی از استان‌های کرمان، فارس و هرمزگان به ساکنان این مناطق توصیه کرد ضمن احتیاط در ترددهای خود از اسکان در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در اخطاریه سازمان هواشناسی کشور آمده است، روز شنبه ۱۸ آبان‌ماه، برای نیمه‌جنوبی کرمان، شرق و جنوب فارس، هرمزگان و سواحل آن، شرق خلیج فارس و جزایر آن و تنگه هرمز، بارش ۴۰ تا ۶۰ میلیمتری و روز یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه برای غرب هرمزگان و سواحل آن، شرق خلیج فارس و جزایر آن و تنگه هرمز، بارش ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متری باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اخطاریه، اثر این بارندگی‌ها شامل آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، متلاطم‌شدن دریا و اختلال در تردد دریایی خواهد بود و از این رو به ساکنان این مناطق توصیه می‌شود، هنگام تردد احتیاط لازم را به کار بندند و از توقف در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

سازمان هواشناسی همچنین به مالکان شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی کوچک نیز توصیه کرده است که از تردد در طول این دو روز خودداری کنند و اقدامات پیشگیرانه را به کار بندند.