شناسهٔ خبر: 74910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۷۰ درصدی در احداث بزرگراه خواجه - ورزقان‌

بزرگراه معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از پیشرفت فیزیکی۷۰ درصدی ساخت بزرگراه خواجه- ورزقان‌ خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، جعفر صادق رستمی مهر در  بازدید خبرنگاران از پروژه‌های راهسازی استان گفت : آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۸۷۲ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۶۴ کیلومتر راه فرعی،  ۵۵۶۷ کیلومتر راه روستائی آسفالته و ۴۴۱۰کیلومتر راه روستائی شوسه و دسترسی است.

وی در خصوص پروژه‌ در حال اجرای خواجه – ورزقان اظهارداشت : اين پروژه یکی از برنامه‌های در حال اجرا بوده به طول ۶۰ کیلومتر و محل تأمین اعتبار آن شرکت صنایع مس ایران (مس سونگون) و اداره کل راه و شهرسازی استان با ده درصد به شمار می رود  .

رستمی مهر این پروژه را در ۵ قطعه تقسیم بندی کرده و گفت: قطعه یک حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش‌بینی می‌شود مسیر رفت قطعه یک این پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان تا اتمام فصل کاری سال ۱۳۹۹ و مسیر برگشت نیز با ۱۱٫۵ میلیارد تا اتمام فصل کاری سال ۱۴۰۱ تکمیل شود که از خواجه تا شاللی است .

معاون مهندسي و ساخت  اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ادامه ابراز کرد: قطعه دو نیز با مبلغ قرارداد ۶۵ میلیارد تومان از روستای شاللی به روستای چای کندی به طول ۲۰ کیلومتر است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۷ درصد پیشرفت ریالی دارد و تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید .

وی  با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی قطعه سوم ۷۹ درصد است، افزود: این قطعه با اعتبار ۳۲ میلیارد تومانی که ۶۹ درصد نیز پیشرفت ریالی دارد و به طول ۸ کیلومتر است که از چای کندی تا ورودی ورزقان ادامه دارد .

رستمی مهر با بیان این که قطعه چهارم از پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد و به طول ۷٫۵ کیلومتر است، گفت: قطعه ۵ نیز با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان و طول ۱۱ کیلومتر در حال واگذاری به پیمانکار است که به احتمال زیاد تا ۱۴۰۱ تکمیل و بهره برداری شود.