شناسهٔ خبر: 74948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جاده خرم‌آباد- پلدختر هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

راه لرستان سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه‌و‌شهرسازی لرستان گفـت: اداره کل راه و شهرسازی هفت پروژه نیمه تمام عمرانی دارد که در صورت تامین اعتبار به موقع، تمامی این پروژه‌ها تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازی استان لرستان، وحید کرم الهی در این خصوص اظهار داشت: چهار خطه خرم‌آباد- کوهدشت یکی از مهمترین پروژه‌های استان بوده که با تلاش‌های صورت گرفته تا به امروز ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه  برای تکمیل این پروژه نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، افزود: علاوه بر پروژه ذکر شده چهار خطه خرم‌آباد به نورآباد که جز کریدور غرب بوده تا به امروز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل آن  به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: در حوزه راه سه پروژه تکمیل چهار خطه بروجرد _پل سفید ، الیگودرز - داران و پروژه محور ازنا به شازند نیز از مهمترین پروژه‌های این اداره هستند که به ترتیب  ۹۵، ۳۵ و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

کرم‌الهی با اشاره به اینکه علاوه بر پروژه‌های حوزه راه در حوزه ساخت ورزشگاه نیز دو پروژه بزرگ در استان داریم، تصریح کرد: استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد تا به امروز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل آن به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی با بیان اینکه  ورزشگاه ۵ هزاری نفری بروجرد که در صورت تخصیص ۲۵ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌بردار می‌رسد، خاطرنشان کرد: تمامی پروژه‌های ذکر شده در صورتی که در زمان مناسب تامین اعتبار شوند تا سال ۱۴۰۰ به پایان خواهند رسید.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی لرستان در مورد چهارخطه خرم‌آباد-پلدختر نیز گفت: با وقوع سیل فروردین امسال این مسیر دچار خسارت زیادی شده و متولی بازسازی و احداث آن وزارت راه و شهرسازی است.

کرم الهی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت: برای بازسازی چهارخطه خرم‌آباد-پلدختر به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.