شناسهٔ خبر: 7495 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جدول و نمودار وضعیت تاخیرهای پروازی در اسفند ۹۳ ؛

جزئیات تاخیرهای پروازی فرودگاه مهرآباد در اسفند۹۳ / سهم هر شرکت از تاخیرهای پروازی

فرودگاه مهرآباد آمار تاخیرهای پروازی در فرودگاه مهرآباد در اسفند ماه سال گذشته از سوی سازمان هواپیمایی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در اسفندماه سال گذشته ۴ هزار و ۳۶۴ پرواز توسط ۱۴ شرکت هواپیمایی آتا، آسمان، اترک، ایران ایر(هما)، ایرتور، پویا ایر، تابان، نفت‌ایر، زاگرس، قشم ایر، کاسپین، کیش ایر، ماهان و معراج انجام شد.

بر اساس این گزارش سهم شرکت هواپیمایی آتا از کل پروازهای مهرآباد در آخرین ماه سال گذشته ۴۴۴ پرواز بود که ۲۳۰ پرواز این شرکت با تاخیر مواجه شد. سهم تاخیر شرکت هواپیمایی آتا از میزان کل تاخیرها ۹ درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها نیز ۱۰ درصد بود. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۳۹ دقیقه بود.

همچنین سهم شرکت هواپیمایی آسمان از کل پروازهای فرودگاه مهرآباد در اسفند سال گذشته ۵۹۲ پرواز بود که ۴۴۶ پرواز این شرکت با تاخیر مواجه شد.

میزان تاخیرهای این ایرلاین از میزان کل تاخیرها ۲۲ درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها ۱۴ درصد بود؛ ضمن اینکه میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت هواپیمایی در اسفند سال گذشته ۷۵ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی اترک نیز ۷۶ پرواز را از ۴ هزار و ۳۶۴ پرواز انجام شده در اسفندماه سال گذشته به خود اختصاص داد که ۵۳ پرواز این شرکت در این ماه با تاخیر مواجه شد؛ سهم تاخیرهای اترک ایر از میزان کل تاخیرها و سهم پروزاهای این شرکت از کل پروازها ۲ درصد بود. همچنین میانگین تاخیر هر پرواز این ایرلاین ۵۱ دقیقه بود.   

بر اساس این گزارش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) که ۶۰۸ پرواز را در آخرین ماه سال گذشته از فرودگاه بین المللی مهرآباد به خود اختصاص داد، بعد از هواپیمایی ماهان دومین ایرلاین از نظر بیشترین پرواز از این فرودگاه در اسفندماه بود.

تعداد تاخیرهای این شرکت هواپیمایی در همان زمان ۴۸۲ پرواز بود؛ سهم تاخیرهای این ایرلاین از میزان کل تاخیرها ۲۰ درصد و سهم پروازهای این شرکت هواپیمایی از کل پروازها ۱۴درصد بود. میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۶۵ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی ایرتور نیز ۱۳۴ پرواز را از فرودگاه مهرآباد در اسفند سال گذشته انجام داد که ۹۳ پرواز این شرکت تاخیر داشت. سهم تاخیرهای این ایرلاین از میزان کل تاخیرها ۴ درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها ۳ درصد بود. میانگین تاخیر هر پرواز این ایرلاین در اسفندماه گذشته ۶۰ دقیقه بود.

اما سهم شرکت هواپیمایی پویا ایر از ۴ هزار و ۳۶۴ پرواز انجام شده در اسفندماه گذشته از فرودگاه مهرآباد ۴۱ پرواز بود که ۹ پرواز از این تعداد با تاخیر پرواز کرد. سهم تاخیرهای این ایرلاین از میزان کل تاخیرها صفر درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها یک درصد بود؛ ضمن اینکه میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت ۲۱ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی تابان نیز در اسفندماه سال گذشته تعداد ۱۷۰ پرواز را از کل پروازهای مهرآباد به خود اختصاص داد که ۸۴ پرواز این شرکت با تاخیر مواجه شد. سهم تاخیرهای این شرکت هواپیمایی از میزان کل تاخیرها ۴ درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها ۴ درصد بود. میانگین تاخیر هر پرواز شرکت هواپیمایی تابان در همان مدت ۵۱ دقیقه بود.

بر اساس این گزارش شرکت حمل و نقل هوایی نفت نیز ۱۶۷ پرواز را در اسفندماه سال گذشته انجام داد که ۱۱۴ پرواز این شرکت تاخیر داشت؛ سهم تاخیرهای این ایرلاین از میزان کل تاخیرها ۵ درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها نیز ۴ درصد بود. همچنین میانگین تاخیر هر پرواز شرکت حمل و نقل هوایی نفت ۶۱ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی زاگرس نیز ۴۶۸ پرواز را از کل پروازهای مهرآباد در اسفند سال گذشته به خود اختصاص داد که ۲۳۶ پرواز این ایرلاین تاخیر داشت. سهم تاخیرهای این ایرلاین از میزان کل تاخیرها ۸ درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها نیز ۱۱ بود. میانگین تاخیر هر پرواز زاگرس‌ایر در اسفند سال گذشته ۳۲ دقیقه بود.

در اسفند ماه سال گذشته ۳۲۲ پرواز توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر انجام شد که از این میزان ۱۹۱ پرواز با تاخیر مواجه بود.

سهم تاخیرهای این ایرلاین از میزان کل تاخیرها ۷ درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها ۷ درصد بود؛ میانگین تاخیر هر پرواز شرکت هواپیمایی قشم نیز ۴۲ دقیقه بود.

بر اساس این گزارش، ۱۸۳ پرواز نیز توسط شرکت هواپیمایی کاسپین از فرودگاه مهرآباد انجام شد که ۸۹ پرواز این  شرکت از با تاخیر مواجه شد. سهم تاخیرهای این شرکت هواپیمایی از میزان کل تاخیرها ۳ درصد و سهم پروازهای این شرکت نیز از کل پروازها ۴ درصد بود؛ میانگین تاخیر هر پرواز کاسپین‌ایر در اسفند سال گذشته ۳۱ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی کیش نیز در اسفند سال گذشته ۳۰۹ پرواز را از فرودگاه مهرآّباد انجام داد. سهم تاخیرهای این ایرلاین از میزان کل تاخیرها ۵ درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها ۷ درصد بود. همچنین میانگین تاخیر هر پرواز کیش ایر در همان مدت ۳۱ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی ماهان با انجام ۷۳۱ پرواز در اسفندماه گذشته بشترین پروازهای فرودگاه مهرآباد را به خود اختصاص داد که ۳۹۳ پرواز این شرکت با تاخیر مواجه شد. سهم تاخیرهای این شرکت هواپیمایی از میزان کل تاخیرها ۱۱ درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها ۱۷ درصد بود. میانگین تاخیر هر پرواز شرکت هواپیمایی ماهان ۳۱ دقیقه بود.

شرکت هواپیمایی معراج نیز ۱۱۹ پرواز را از کل ۴ هزار و ۳۶۴ پروازهای انجام شده در اسفند سال گذشته را به خود اختصاص داد. سهم تاخیرهای این شرکت هواپیمایی از میزان کل تاخیرها ۱ درصد و سهم پروازهای این شرکت از کل پروازها ۳ درصد بود. میانگین تاخیر هر پرواز شرکت هواپیمایی معراج نیز ۱۴ دقیقه بود.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در اسفندماه سال گذشته از تعداد ۴ هزار و ۳۶۴ پرواز، ۲ هزار و ۶۱۳ پرواز با تاخیر مواجه شد.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

جدول آمار تاخیرهای پروازی در ماههای مختلف سال 93 را می‌توانید

از طریق لینک زیر در سازمان هواپیمایی کشوری مطالعه کنید.

جدول آمار تاخیرهای پروازی

---------------------------------------------------------------------------------------------------

نظر شما