شناسهٔ خبر: 74975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اضافه شدن ۱۸دستگاه ماشين‌آلات جديد در راهداري مازندران

برفروب مدیر کل راهداری مازندران از خرید ۱۸دستگاه ماشين‌آلات جديد به چرخه ناوگان راهداري استان خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط‌عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی در اين رابطه اظهار داشت: ماشين‌آلات جديد با تخصيص از محل اعتبارات ملي و استاني شامل ۴ دستگاه گریدر، ۵ دستگاه لودر ، ۶ دستگاه کامیون ده چرخ، ۱ دستگاه بیل مکانیکی و۲ دستگاه بیل بکهو در راههاي اصلی استان (سوادکوه ، هراز، كندوان ، کیاسر و محور کوهستانی بلده نور) توزیع شد.

 وی با اشاره به اقدامات ياد شده و خرید این تجهیزات ، اكنون ميزان آمادگي و ارايه خدمات راهداري در محورهاي پرتردد و برفگیر به ويژه در محورهاي اصلی سوادکوه ، هراز، كندوان ، کیاسر و محور کوهستانی بلده نور در حد مطلوب است افزود: به منظور تأمين ماشين‌آلات و خريد و تجهيز آنها، اعتبار لازم جذب شده است.

نجفی خاطر نشان ساخت : اقدامات بسيار خوبي از سوي اين اداره کل در سراسر استان شامل نوسازي، رنگ‌آميزي، به ‌روزرساني تجهيزات سرمايشي و گرمايشي راهدارخانه‌ها انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصريح كرد: همچنين در زمينه البسه راهداري نيز با توجه به اعتبارات و برنامه پيش‌بيني شده،‌ كليه راهداران پرتلاش ملبس به لباس و پوشش راهداري شده‌اند.

وی افزود: اجراي پدافند راهداري زمستاني و پشتيباني به صورت پهباد، نيز از ديگر برنامه‌هاي اولويت‌دار در دست اجراي حوزه راهداري استان است به گونه‌اي كه ايستگاه‌هايي جهت پوشش پهبادها تعبيه شود كه در صورت نياز از امكانات هوانيروز و پتانسيل‌هاي هوايي نيز در جهت سرعت‌ بخشيدن به خدمات‌رساني، دريافت اطلاعات و آمار تردد در محورها و گره هاي ترافيكي و بروز مشكلات احتمالي در راههاي مواصلاتي، استفاده شود.

مديرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در پایان گفت : براساس حجم ترافيك ورودي و خروجي محورهاي شرياني و استراتژيك بودن محورها ، تداوم روند نوسازي ناوگان راهداري از برنامه های این اداره کل است.