شناسهٔ خبر: 74982 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های مازندران:

باند جدید فرودگاه رامسر تا پایان آذر افتتاح می شود/ موانع پروازی مانع بهره برداری کامل از باند است

سعدالله وطن خواه مدیرکل فرودگاه های استان مازندران با اشاره به اینکه برای افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر تا پایان آذرماه برنامه ریزی شده است، گفت: موانع پروازی مانع از بهره برداری از تمام طول باند جدید خواهد شد.

سعدالله وطن خواه، مدیرکل فرودگاه های استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: مهلت پیمانکار برای پایان عملیات اجرایی باند جدید فرودگاه رامسر، پایان آذرماه است. امیدواریم با انجام همزمان عملیات سیویل ورک، روشناییی باند و تعویض تاکسی وی، بتوانیم این باند را در انتهای آذرماه افتتاح کنیم.  

وی ادامه داد: پیمانکار طرح عملیات سیویل ورک، تعریض تاکسی وی و دوربرگردان هواپیما با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال ۲۰ روز پیش عملیات سیویل ورک را آغاز کرده و ۲۵ کیلومتر کابل نیز برای سیستم روشنایی باند تهیه شده است.

وطن خواه با اشاره به موانع پروازی فرودگاه رامسر گفت: در طرح اولیه طول باند جدید ۲۷۰۰ متر پیش‌بینی شده بود. اما به علت وجود برخی موانع، تنها ۲۴۰۰ متر برای بهره‌برداری آماده شده است. البته این ۲۴۰۰ متر نیز با برخی موانع، مانند دکل های مخابراتی روبروست که بنا بر مذاکرات با مسئولان محلی، قرار است این موانع برطرف شوند.

وی افزود: با افتتاح باند جدید، امکان نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط، تا اندازه ایرباس A۳۲۰  در فرودگاه رامسر فراهم می شود. در حال حاضر، با توجه به اینکه تنها ۱۵۰۰ متر از باند فعلی قابل استفاده است، امکان نشست و برخاست هواپیماهای باریک پیکر، مانند ATR در فرودگاه رامسر وجود دارد.

مدیرکل فرودگاه های استان مازندران در انتها به برنامه پروازی فرودگاه رامسر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در این فرودگاه، هر روز پروازهایی به مقصد تهران دایر است. همچنین دو پرواز نیز به مقصد اصفهان انجام می شود.