شناسهٔ خبر: 75051 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رسولی در پاسخ به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

موفقیت راه‌آهن در دیپلماسی حمل‌ونقل/ حضور فعال ایران درکریدور بین‌المللی راه ابریشم

هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده معاون وزیر راه و شهرسازی به تشریح موفقیت راه‌‌آهن در دیپلماسی حمل‌ونقل پرداخت و گفت: با امضا سندی که کمتر از سه هفته قبل در آنکارا به امضا رسید، مسیر جدیدی در کریدور جاده ابریشم برای ترانزیت کالا از چین به اروپا از مسیر ایران فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی در نشست خبری هفتمین کنفرانس بین‌المللی «ایستگاه آینده» در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ارزیابی وی از برگزاری این اجلاس در تهران اظهار داشت: بی‌شک برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی «ایستگاه‌های آینده» یک اقدام موفق از سوی راه‌آهن در حوزه دیپلماسی حمل‌ونقل  است.

وی افزود: راه‌آهن‌ در سراسر جهان با تلاش و مهربانی در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها در کنار یکدیگر هستند و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ارتباط و همکاری‌های بین‌المللی به دنبال توسعه است.

مدیرعامل راه‌آهن ضمن تکذیب اخباری مبنی بر حذف ایران از کریدور ترانزیتی «جاده ابریشم» تصریح کرد: در جریان سفر به آنکارا، سندی به منظور ترانزیت کالا در کریدور «جاده ابریشم» از مسیر چین-قزاقستان-ترکمنستان-ایران-ترکیه به امضا رسید که به زودی شاهد فعالیت این کریدور بین‌المللی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: پس ایران از جاده ابریشم حذف نشده است و ایران حضور فعال در این کریدور بین‌المللی خواهد داشت.

رسولی با اشاره به موافقت شورای حمل‌ونقل CIS به عضویت ایران به عنوان عضو وابسته که در اجلاس بلاروس به ثبت رسید، گفت: راه‌آهن ایران به دنبال توسعه همکاری‌های بین‌المللی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، آیا «یو آی سی» می‌تواند نقشی در جذب کمک‌های فنی و مالی از نهاد‌های بین‌المللی برای راه‌آهن ایران داشته باشد، گفت: راه‌آهن ایران در تعامل مناسبی با «اتحادیه راه‌آهن‌ها» است و این سازمان از اعضای خود پشتیبانی فنی و علمی از جمله راه‌آهن ایران می‌کند، اما حوزه تامین مالی و فاینانس  قواعد مربوط به خود را دارد و از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کند.