شناسهٔ خبر: 75084 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

متخصصان الکترونیک هواپیمایی جلوه‌ای افتخارآمیز از توانمندی کشورمان در صنعت هوانوردی را به نمایش گذاشتند

علی رستمی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، پیامی را به مناسبت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)؛ در پیام علی رستمی به مناسبت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی آمده است‌:

مهم‌ترین کلید واژه در صنعت حمل و نقل هوایی در سراسر جهان "ایمنی" است که با زنجیره ای از اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه های مختلف این صنعت محقق می‌شود.

یکی از فاکتورهای اساسی برای حفظ ایمنی و سلامت پروازها، فعالیت دقیق سامانه‌های پیچیده ناوبری هوایی و ارتباطی به منظور هدایت دقیق هواپیماها توسط خلبانان و کنترلرهای ترافیک هوایی است.

متخصصان الکترونیک هواپیمایی در دوران کنونی که دشمنان این مرز و بوم با تحریم های ظالمانه در صدد به زانو درآوردن اراده پولادین ملت غیور ایران اسلامی در راه پیشرفت و توسعه هستند، دست به دست یکدیگر داده اند و با اقداماتی بی نظیر و با تکیه بر دانش بومی و منابع داخلی کلیه سامانه های ناوبری هوایی کشور را مطابق با استانداردهای بین المللی عملیاتی نگه داشتند.

این اقدامات با توجه به پیچیدگی های که برای عملیاتی نگهداشتن این سامانه‌ها وجود دارد، جلوه‌ای افتخار آمیز از توان متخصصان ایرانی در صنعت حمل و نقل هوایی را به نمایش گذاشته و موجب سربلندی کشورمان در ارائه خدمات ناوبری به صدها پروازی است که در شبانه روز از آسمان امن ایران اسلامی عبور می‌کنند.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی الکترونیک هواپیمایی به همه متخصصان این حوزه، توفیقات روزافزون این عزیزان را از درگاه حق تعالی خواستارم.