شناسهٔ خبر: 75088 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همکاری مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)/ ۵۰ هزار واحد مسکونی احداث می‌شود

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهمنامه مشترکی با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خصوص نحوه تخصیص و واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به گروه‌های کم درآمد خبر داد و گفت: این تفاهمنامه برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی بین سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی، در مراسم امضای تفاهمنامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکن بین سازمان ملی زمین و مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعلام کرد: واگذاری این زمین‌ها برحسب مورد به قیمت کارشناسی روز به صورت فروش اقساطی و یا به صورت اجاره ۹۹ ساله و در استان‌هایی خواهد بود که لیست آن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) به سازمان اعلام شده باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد نحوه پرداخت بهای زمین نیز در این تفاهمنامه اظهار داشت: برای تسهیل امر ساخت و ساز این واحدها، ۲ سال اول پس از واگذاری، دوره تنفس برای شروع پرداخت بهای زمین است و پس از  آن بهای زمین به صورت پلکانی ظرف مدت ۳ سال به این ترتیب که ۲۰ درصد قیمت زمین در سال اول، ۳۵ درصد در سال دوم و ۴۵ درصد در سال سوم پرداخت خواهد شد.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، وی مشمولان واجد شرایط دریافت این واحدهای مسکونی را افرادی که فرم(ج) آنها سبز باشد و فاقدین سابقه مالکیت شخصی معرفی کرد و افزود: پیش از واگذاری‌ها ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مکلف به دریافت استعلامات لازم در این خصوص خواهد بود.

لازم به ذکر است وزارت راه و شهرسازی پیش از این نیز برای ساخت واحدها مسکونی با نهادهایی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و کمیته امداد تفاهمنامه هایی منعقد کرده بود.