شناسهٔ خبر: 75148 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پيشرفت ۸۵ درصدی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد/ آغاز بهسازی ترمينال فرودگاه

فرودگاه خرم‌آباد مدير فرودگاه خرم آباد از پيشرفت ۸۵ درصدی طرح توسعه، مقاوم سازی و استريپ‌سازی باند، افزايش ظرفيت اپرون، ساخت پاويون دولتی و جاده حفاظتی اين فرودگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علی کاملی با اعلام این خبر عنوان کرد: اجرای این طرح در سال ۹۲ از محل اعتبار استانی آغاز شد که با اتمام آن طول باند فرودگاه از ۳۰۰۰ به ۳۵۰۰ متر می رسد. همچنین استریپ سازی و پاکسازی سطوح پروازی از موانع انجام می شود و ساخت پاویون تشریفات با زیربنای ۱۶۰۰ متر مربع به پایان می رسد.

مدیر فرودگاه خرم آباد همچنین از پیشرفت ۹۵ درصدی طرح توسعه اپرون از ۱۸ هزار به ۲۸ هزار مترمربع خبر داد.

وی که از یکماه پیش مدیریت فرودگاه خرم آباد را بر عهده دارد در معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در این دوره کوتاه گفت: در راستای ارتقای ایمنی پروازها، مراحل درج عملیاتی بودن سامانه روشنایی باند را در نشریه هوانوردی ثبت و موانع پروازی موجود در سایت های کمک ناوبری فرودگاه را برطرف کردیم. همچنین عملیات لایروبی کانال ها از محل اعتبار استانی آغاز شده که تا پایان آبان ماه به اتمام می رسد.

به گفته وی بهسازی کامل مهمانسراهای آسیب دیده از سیل آغاز شده که تا اواسط آذر ماه به پایان می رسد. همچنین در این راستا می توان به ساماندهی روان آب های سطحی و لایروبی کانال ها در اراضی بالادست فرودگاه از محل اعتبار استانی و اجرایی کردن سامانه شهراه در این فرودگاه در راستای تکریم ارباب رجوع اشاره کرد.

کاملی همچنین از آغاز طرح بهسازی ترمینال فرودگاه خرم آباد خبر داد و افزود: اکنون تنها ۵۰ درصد فضای ترمینال فرودگاه استفاده می شود که با برنامه ریزی و اصلاح پارتیشن بندی ها، طراحی داخلی و جانمایی استاندارد دفاتر و محل های ارایه خدمت، راهرو و سالن ها شاهد افزایش ظرفیت ترمینال خواهیم بود.

وی افزود: از دیگر برنامه های در دست اقدام می توان به افزایش تعداد پروازها و مقاصد پروازی، احداث کانال های سنگی برای جلوگیری از ورود آب به سطوح پروازی، بهسازی جاده و دیوار حفاظتی تخریب شده در سیل بهار امسال، بهسازی و آسفالت بلوار ورودی و پارکینگ خودرویی فرودگاه، فضای سبز و ایجاد آبیاری قطره ای، نصب و راه اندازی سیستم روشنایی precision approach، پیگیری احداث دیوارهای سیل بند در مسیر رودخانه جنب فرودگاه، راه اندازی مرکز آموزش هوانوردی عمومی و مرکز پروازهای تفریحی و ورزش هوایی، ساماندهی محوطه های لندساید،  برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ترمینال برج و تکنیکال بلاک قدیمی، بهسازی و نمازخانه ها و مستندسازی و اخذ سند مالکیت اراضی فرودگاه اشاره کرد.