شناسهٔ خبر: 75161 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محدودیت بودجه در اجرای طرح‌های موازی اقتصاد مقاومتی

باقري مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی استان‌ها برای یک مسیر همزمان طرح ریلی و جاده‌ای اقتصاد مقاومتی تعریف شده که با توجه به محدودیت اعتبارات، این مهم امکانپذیر نیست.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، مرتضی باقری روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:‌ طرح اقتصاد مقاومتی برخی استان ها نیز ویژگی لازم از جمله درون زا و برون گرا نیستند.

وی خواستار برگزاری منظم جلسات اقتصاد مقاومتی در لرستان شد و ادامه داد: لیست طرح های این استان را بدون جزییات دریافت کرده ایم و نامی از این پروژه ها در سامانه نیپا (نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) وجود ندارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزیر راه وشهرسازی مسئولیت پیگیری طرح های اقتصاد مقاومتی لرستان را دارد ادامه داد: نمایندگان استان از نیمه کاره ماندن طرح هایی با پیشرفت ۸۰ درصد گلایه دارند و دلیل این امر را انتقال این طرح ها از راه و شهرسازی به راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان می کنند.

باقری گفت: انتقال این طرح ها دست کم مدت زمان تکمیل را ۲ سال افزایش می دهد بنابراین چنانچه سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان موافقت کند، این طرح ها در سطح ملی پیگیری و با محوریت راه و شهرسازی دنبال می شود.

وی همچنین تاکید کرد: برای ادامه عملیات اجرایی و تدوین طرح های اقتصاد مقاومتی باید از نیروی جوان و دانشگاهیان استان استفاده کرد چراکه این تجربه در سایر استان ها موفق بوده است.