شناسهٔ خبر: 75169 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن:

تامین مالی ۳۰۰ میلیارد تومانی توسعه ترمینال دوم فرودگاه بین‌المللی کیش از طریق بازار سرمایه

بانک مسکن مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن از تامین مالی ۳۰۰ میلیارد تومانی توسعه ترمینال دوم فرودگاه بین‌المللی کیش از طریق بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن فاضلیان، با اشاره به اینکه امروز شرکت تامین سرمایه از یکی از ابزارهای بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه توسعه ترمینال دوم فرودگاه بین‌المللی کیش استفاده کرد، گفت: این نخستین بار است که تامین مالی یک پروژه در یک منطقه آزاد از طریق بازار سرمایه انجام می‌شود.

فاضلیان با بیان اینکه در چارچوب سیاست‌های راهبردی تولید، به منظور توسعه سرمایه‌گذاری و تشکیل سرمایه در سطح اقتصاد ملی، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌ها همواره مدنظر عموم فعالان اقتصادی بوده است، افزود: امروز با مساعدت بانک‌مسکن و به همت شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، جذب بخشی از منابع مالی پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بین‌المللی کیش از طریق بازار سرمایه انجام شد.

به گفته وی، برای این منظور ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک اجاره در قالب سه میلیون فقره اوراق ۱۰۰ هزار تومانی منتشر شده است.

فاضلیان خاطرنشان کرد: متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان این اوراق شرکت تامین سرمایه بانک‌مسکن، بانی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش، ضامن بانک مسکن و شرکت مشاور سرمایه‌گذاری امین نیکان آفاق نیز مشاور عرضه اوراق مذکور است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با بیان اینکه این اوراق چهار ساله و با نرخ سود قطعی ۱۸ درصدی منتشر شده است که سه ماه یکبار قابل پرداخت است، افزود: اوراق مذکور قابل انتقال به غیر است و متقاضیان می‌توانند هر زمان که بخواهند آن را نقد کنند. نکته قابل توجه این است که این اوراق امروز در کسری از ثانیه به فروش رسید.

وی با بیان اینکه ارزش اسمی اوراق ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده و این خاصیت بخش‌پذیری می‌تواند بازار اوراق مذکور را برای مردم و صاحبان سرمایه‌های خرد نیز جذاب کند، گفت: کمک به تامین سرمایه این قبیل پروژه‌ها به نوعی کمک به در خدمت گرفتن سرمایه‌های سرگردان برای توسعه زیرساخت‌های کشور است و از این رو شرکت تامین سرمایه آمادگی دارد در زمینه تشکیل سرمایه به کمک بخش خصوصی و دولتی بیاید و به درخواست آنها، از ابزارهای متنوع بازار سرمایه که با نوع پروژه و شرایط آنها همخوانی دارد، به منظور تامین مالی پروژه‌هایی که در دست اقدام دارند، استفاده کند.

وی ابراز امیدواری کرد تامین مالی برای یک پروژه حمل و نقلی در منطقه آزاد کیش، فتح بابی برای سایر دست‌اندرکاران توسعه مناطق آزاد کشور باشد تا از ظرفیت‌های بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

فاضلیان با تاکید بر اهمیت و جایگاه حمل و نقل در امر توسعه کالبدی فضاهای شهری، اظهار کرد: توسعه ترمینال‌های مسافری در مناطق آزاد نیز چنین اهدافی را دنبال می‌کند و همسو با اصول «TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل)» است که امروز مبنای تعریف کاربری‌ها در شهرهای پیشرفته قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، در مراسمی که همزمان با عرضه این اوراق در فرابورس برگزار شد، مرتضی بانک مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصاد، نادر قاسمی عضو هیات‌مدیره بانک مسکن، سید محسن فاضلیان مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، غلامحسین مظفری رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان مناطق آزاد کیش و مدیریت شعب بانک مسکن در استان هرمزگان حضور داشتند.

برچسب‌ها: