شناسهٔ خبر: 75181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه و شهرسازی از ۱۰ روستای زلزله‌زده آذربایجان شرقی

وزیر راه و شهرسازی از ۱۰ روستای زلزله‌زده سراب بازدید کرد محمد اسلامی در سفر به استان آذربایجان شرقی از ۱۰ روستای زلزله‌زده شهرستان سراب بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه به استان آذربایجان شرقی سفر کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم و اقدمات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده این استان قرار گیرد.

اسلامی که در این سفر به همراه معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزرا در شهرستان سراب حاضر شده بود از کاروان معاون اول جدا شد و به صورت زمینی به ۱۰ روستای زلزله‌زده شهرستان سراب سرکشی کرد تا در جریان امور قرار گیرد.

تیرشاب، دونیق، هروان، هولیق، هریز، محسن‌آباد، جهیزدان، احمدآباد، ابرقان و بافتان از جمله روستاهایی بود که وزیر راه و شهرسازی در آن‌ها توقف کرد و ضمن بازدید از واحدهای مسکونی برای دقایقی با مردم و کارکنان دستگاه‌های تابعه حاضر در منطقه به گفت‌وگو پرداخت.

وی در این بازدیدها به ساکنان روستاها توصیه کرد، هرچه سریع‌تر نسبت به نام‌نویسی در سامانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌منظور تسریع در روند بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند و به مسوولان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی نیز دستور داد که با تمام توان و ظرفیت به خدمت‌رسانی در منطقه ادامه دهند.

وی همچنین از آغاز نصب سازه‌های ۱۲ متری به جای چادر در نقاط آسیب‌دیده خبر داد و گفت، کسانی که مایل به اسکان در این سازه‌ها نباشند می‌توانند واحدی را به خواست خود اجاره کنند و اجاره‌بهای آنان توسط دولت پرداخت می‌شود.

اسلامی پیش از عزیمت به تهران از ایستگاه راه‌آهن شهرستان بستان‌آباد نیز بازدید کرد و در جریان اقدامات مربوط به ساخت این ایستگاه قرار گرفت.