شناسهٔ خبر: 75216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در ستاد ملی بازآفرینی شهری استان کردستان اعلام کرد

اجرای ۲۰۰۰ طرح بازآفرینی شهری در کشور/ به‌دنبال صدور پروانه رایگان هستیم

پژمان مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ايران گفت: این شرکت در راستای تحقق طرح ملی بازآفرینی شهری حدود ۲۰۰۰ طرح در شهرهای مختلف کشور در دست احداث و اجرا دارد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان کردستان، سید محمد پژمان در ستاد بازآفرینی شهری کردستان اظهار داشت: برای تحقق اهداف طرح ملی بازآفرینی شهری با توجه به ابعاد اقتصادی، فرهنگی زیر ساختی، روبنایی و کالبد شهری نشان می‌دهد یک طرح فرابخشی و بین دستگاهی است.

وی تاکید کرد: کردستان در جلب مشارکت و هماهنگی بین بخشی در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد و برنامه‌های طرح ملی بازآفرینی شهری در این استان به صورت عالی در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: دولت اهتمام جدی در راستای تحقق این طرح دارد و در تعریف طرح ها تمام دستگاه‌ها و نهادها به میزان وسع خود باید کمک کار شرکت ملی بازآفرینی شهری باشند.

پژمان با اشاره به اینکه میزان همدلی و همکاری که در استان‌ها بین نماینده عالی دولت و مدیریت شهری ایجاد و منجر به تحقق این طرح در سطح عالی می‌شود، افزود: باید تدبیری اندیشیده شود که مشارکت مردم را در این بین بیشتر کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این وزارتخانه در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری اهدافی مانند تولید مسکن، توسعه زیرساختی و توسعه خدمات روبنایی، موضوعات فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کند.

پژمان گفت: برای توانمند کردن این مردم باید به صورت جدی با کمک دستگاه ها عمل کرد که در این راستا مهارت آموزی، کارآفرینی و فضای آموزش مهارتی در این محلات نیز تعبیه می شود تا مردم با دریافت آموزش و توانمند شدن امکان مشارکت در تولید ملی و اقتصاد ملی و سهم آفرینی در تغییر سرنوشت خود را داشته باشند.

پژمان یادآور شد: در بخش تولید مسکن در این بافت به دنبال آن هستیم متقاضیان و ساکنان بافت فرسوده و حاشیه پروانه رایگان ساخت از شهرداری دریافت کرده و از راه و شهرسازی نیز مشوق‌هایی دریافت کنند.

وی اظهار داشت: این شرکت در طرح اقدام ملی مسکن سهمی ۱۰۰ هزار واحدی دارد که تاکنون برای دریافت تسهیلات ۲۰ درصد سهمیه اعتبار در اختیار این شرکت قرار گرفته و این تعداد افراد به بانک معرفی شده‌اند.