شناسهٔ خبر: 75227 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مانور روز بدون حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

باقري زاهدان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای سیستان و بلوچستان از برگزاری مانور روز بدون حادثه همزمان با روز يادمان قربانيان سوانح رانندگی، روز ۲۶ آبان در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری هدف از برگزاری این رزمايش را ارتقا سطح هماهنگي بين بخشي دستگاه‌هاي عضو كميته ايمني حمل و نقل جاده‌ای و افزايش ضريب ايمني تردد در جاده‌هاي اين استان ذکر کرد و اظهار داشت: همواره مبحث ايمني در محورهای مواصلاتی و اطمینان از تامین شرایط بهینه جهت ترددهاي برون شهري در اولويت کاری اين اداره كل قرار داشته است.

وی با بیان اینکه كاهش حوادث و سوانح رانندگی در جاده ها نيازمند فرهنگ سازی و آموزش همگانی است، افزود: به منظور تحقق اهداف اين طرح برنامه های مختلفی نظیر آموزش رانندگان، موتورسواران، ايمن سازي تردد عابرين پياده و سرنشينان وسايل نقليه توسط این اداره کل به مرحله اجرا درآمده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی از پزشکی قانونی در سوانح رانندگی جاده ای در ۶ ماهه اول سال جاری ۴ هزار و ۳۸ نفر مصدوم و ۴۹۸ نفر جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: افزایش سالانه میزان ترددهای درون و برون شهری و کوتاهی برخی رانندگان در رعایت قوانین و مقررات رانندگی موجب می شود تا آمار تصادفات رانندگی در جاده‌ها افزایش یابد و این امر علاوه بر تحمیل خسارت‌های جانی و مالی به افراد موجب بروز ناهنجاری‌های روحی و روانی در جامعه می‌شود.

باقری با بیان اینکه سوانح جاده ای یک پدیده اجتماعی به شمار می رود كه نیازمند شناسایی ابعاد مختلف آن نظیر مسایل فرهنگی، روانی، جامعه شناختی و غیره است، بیان کرد: همزمان با روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی، مانور روز بدون حادثه در محورهای مواصلاتی سراسر استان سیستان و بلوچستان به اجرا در خواهد آمد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان متردد در جاده ها و همزمان آموزش موارد مربوطه به رانندگان است تا بدین وسیله فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قوانین در ذهن افراد نهادینه شود و شاهد كاهش حوادث رانندگی و پیامدهای ناشی از آن باشیم.