شناسهٔ خبر: 75254 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در شصت و سومین کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی صورت گرفت؛

بررسی ۲ پروژه ریلی و جاده‌ای شاهرود و کرمانشاه

جلسه شصت و سوم کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی با حضور مسئولان استان های سمنان و کرمانشاه شصت و سومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی به ریاست مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، با حضور مسئولان و مشاوران استان‌های کرمانشاه و سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شصت و سومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی به ریاست رامین یعقوبی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی و با حضور مسئولان و مشاوران استان‌های کرمانشاه و سمنان برگزار شد.

در این جلسه که در امتداد کارگروه‌های ارزیابی و بررسی‌های طرح‌های توجیهی برگزار شد در مورد ۲ پروژه احداث خط ریلی گرگان – شاهرود – طبس و آزادراه بیستون – کرمانشاه – حمیل و قزانچی – کرمانشاه بحث و تبادل نظر شد.

همچنین درخصوص طرح احداث خط ریلی گرگان – شاهرود – طبس، مقرر شد پس از واقعی‌سازی هزینه اجرای پروژه(به‌خصوص هزینه اجرای ابنیه فنی) گزارش مطالعات اقتصادی نیز ویرایش شود و درصورت كفایت شاخص‌های اقتصادی، با توجه به عبور محور از جنگل هیركانی با گونه‌های كمیاب گیاهی، اخذ مجوزهای زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

بر اساس تصمیم کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی، با توجه به اینكه محور تنها در صورت رونق عبور بارهای ترانزیتی دارای توجیهات اقتصادی حداقلی خواهد بود، مقرر شد با ویرایش مطالعات و اخذ مجوزهای فوق‌الذكر گزارش مطالعات با قید عنوان مشاركت ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی به صورت BOT به سازمان برنامه و بودجه كشور ارسال خواهد شد. 

در بحث گزارش دوم در مورد آزادراه بیستون – کرمانشاه و قزانچی – كرمانشاه به واسطه نقص ارایه گزارش مطالعات مقرر شد که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نسبت تصویب طرح در این شركت و ارسال مجدد به كارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی اقدام کند.