شناسهٔ خبر: 75285 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن خبر داد

پرداخت ۷۷ درصدی اعتبار ۴۵۰ میلیاردتومانی دولتی به آسیب دیدگان سیل و زلزله

بانک مسکن سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک‌مسکن گفت: پس از وقوع سیل در ابتدای سال جاری، به سرعت روند پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان این حادثه را در ۲۱ استان کشور آغاز کرد. به طوری که در مرحله نخست با ابلاغ ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به مدیریت شعب استان‌های آسیب‌دیده کشور، تا اواسط آبان بیش از ۷۷ درصد از اعتبار ابلاغی را به شکل تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا صالحی شهرابی، سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با اشاره به کارنامه موفق بانک مسکن در کمک و حمایت از آسیب دیدگان کشور در جریان حوادث غیرمترقبه، گفت: بانک مسکن طی سال های گذشته همواره نگاه ویژه ای در زمینه حمایت از آسیب دیدگان ناشی از سیل و زلزله داشته است. به عنوان مثال پس از وقوع سیل در ابتدای سال جاری، به سرعت روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان این حادثه را در ۲۱ استان کشور آغاز کرد. به طوری که در مرحله نخست با ابلاغ ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به مدیریت شعب استان های آسیب دیده کشور، تا اواسط آبان ماه بیش از ۷۷ درصد از اعتبار ابلاغی را به شکل تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

صالحی‌شهرابی با بیان اینکه تلاش بانک مسکن حمایت ویژه برای تسریع جریان بازسازی مناطق آسیب دیده است، اظهار کرد: این روند در ماه های آتی نیز همچون روال سابق ادامه پیدا خواهد کرد. در این میان در برخی استان‌ها که تمامی اعتبارات ابلاغی به شکل تسهیلات تخصیص داده شده باشد و نیاز به ابلاغ اعتبار جدید باشد با موافقت نهادهای فرادست امکان افزایش اعتبار وجود خواهد داشت.

وی به زلزله اخیر در استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: تاکنون برای پرداخت تسهیلات حمایتی به آسیب دیدگان این حادثه ناگوار دستوری به بانک مسکن ابلاغ نشده است اما در صورت ابلاغ این دستور، بانک‌مسکن همچون گذشته به حمایت از این گروه از هموطنان خواهد پرداخت.