شناسهٔ خبر: 75517 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام كرد

شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یک جزیره امن برای سرمایه گذاری/ ایجاد یک مرکز فراساحلی بانکی-مالی در شهر فرودگاهی

نشست هم اندیشی بانک، بیمهوبازار سرمایه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را یک جزیره امن برای سرمایه گذاری های پایتخت توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده شبستر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی بانک، بیمه و بازارهای مالی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، با بیان اینکه اهمیت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و منطقه آزاد آن در شرایط فعلی برای همه کاملا روشن است، گفت: یکی از مصوباتی که هفته گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود. در شرایط فعلی تنها محلی که می تواند اقتصاد ایران را نجات دهد، مناطق آزاد هستند

وی ادامه داد: در میان مناطق آزاد کشور، منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مزیت های خاصی دارد. یکی از این مزیت ها نزدیکی به پایتخت است که میتواند یک جزیره امن برای سرمایه گذاری های پایتخت ایجاد کند.

آقاپور با بیان اینکه در بخش بازارهای مالی، بیمه و مبادلات تجاری باید تعامل فعالان اقتصادی افزایش یاید، گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هواپیمایی است که اوج گرفته است، اما برای ادامه راه نیاز به سوخترسانی دارد. در این مورد باید یک هم اندیشی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم در برنامه های توسعه این شهر فرودگاهی، ایجاد یک مرکز فراساحلی بانکی-مالی برای اولین بار در کشور است. این مهم نیاز به تدوین قوانین دارد که  سعی میکنیم در کمیسیون اقتصادی مجلس این قوانین را فراهم کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کریدور های مواصلاتی و شبکه راه های ارتباطی می تواند این مرکز مالی را توسعه دهد، گفت: نکته مهم در مورد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و منطقه آزاد آن این است که سرمایه گذاری در این حوزه عمق و امنیت دارد. 

وی افزود:  متاسفانه به خاطر اتفاقات هفته گذشته، کشور چند امتیاز امنیت سرمایه گذاری، به خصوص در بخش اینترنت را از دست داد. باید سعی کنیم با تعامل های سازنده، با نقدهای منصفانه و به دور از سردرگونی اقتصادی به دنبال اصلاحات اقتصادی باشیم، چراکه جراحی اقتصادی در ایران با چاقوی جناح بندی سیاسی امکان پذیر نیست. 

آقاپور با تاکید بر این مساله که باید برنامه اقتصادی قابل تحقق در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تدوین شود، گفت: دنیا با سرعتی که قابل تصور نیست، در همه شاخه ها پیشرفت می کند. اما ما در بعضی حوزه ها دچار فرصت سوزی هستیم.

وی در انتها ضمن تشکر از شهر فرودگاهی بابت جذب سرمایه خصوصی گفت: انشاالله شهر فرودگاهی اولین مدل اقتصاد مشارکتی همه نهادهای داخلی به همراه جذب سرمایه خارجی در کشور باشد. این مساله می تواند این منطقه را به یک نمونه برای تمام مناطق آزاد کشور تبدیل کند.