شناسهٔ خبر: 75523 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های گلستان خبر داد

ترمينال جديد فرودگاه گرگان در آستانه افتتاح

علی متانت مدیرکل فرودگاه های استان گلستان گفت: اجرای پروژه ترمينال جديد فرودگاه گرگان، موتورخانه مرکزی و کانال آدم رو به پيشرفت ۹۸ درصدی رسيده و آماده افتتاح است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، علی متانت، مدیرکل فرودگاه های گلستان با اعلام این خبر عنوان کرد: اعتبار این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال است که با اجرای آن شاهد بهره برداری از ترمینال ۹۰۰۰ متر مربعی فرودگاه گرگان خواهیم بود.

متانت همچنین از پیشرفت ۶۰ درصدی طرح توسعه اپرون، محوطه سازی، ساخت پست برق و جمع آوری فاضلاب و آب های سطحی فرودگاه گرگان خبر داد و افزود: اعتبار این طرح ۱۸۰ میلیارد ریال است که با اجرای آن ۱۸ هزار مترمربع به فضای اپرون اضافه می شود و مساحت آن به ۴۸ هزار مترمربع می رسد.

وی گفت: پروژه های احداث پاویون فرودگاه گرگان با مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۰۰۰ مترمربع ۹۶ درصد پیشرفت کرده و احداث ساختمان سپاه حفاظت نیز با رشد ۹۸ درصدی در آستانه بهره برداری است.

مدیرکل فرودگاه های گلستان همچنین عنوان کرد: با اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار، ساخت دیوار حفاظتی فرودگاه های کلاله و گرگان به طول ۱۲ کیلومتر شروع شده است.