شناسهٔ خبر: 75524 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برگزاری تمرين عمليات زمستانی در فرودگاه مهرآباد

فرودگاه برف براي هماهنگی کارکنان و بررسي آمادگی ماشين آلات و تجهيزات در مواجهه با پديده برف و يخ زدگی سطوح پروازی تمرين برف روبی فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، این تمرین دوم آبان با حضور حمید حاجی بیگی، مديرکل آتش نشانی و هدايت زمينی هواپيما، نمایندگان دفتر مقررات فرودگاهی و اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی و میرسعید صفی نیا، مديركل فرودگاه مهرآباد و نیز با حضور کارکنان سه شرکت هندلینگ کننده ایران ایر، همراه کوشا کیش و سامان برگزار شد.

مديرکل آتش نشاني و هدايت زميني هواپيمای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این تمرین گفت: هدف از این تمرین، ارزیابی میزان آمادگی نیروی انسانی و همچنین تجهیزات عملیات زمستانی در فرودگاه مهرآباد است.

همچنین مدیرکل فرودگاه مهرآباد عنوان کرد: اين تمرین با هدف هماهنگي ارگان هاي مرتبط به صورت نمادين با به كارگيري همه امكانات موجود در خصوص ارایه خدمات بهتر برای ايمن سازي پروازها و جلوگيري از تاخيرهای احتمالي برگزار می شود.

وی گفت:  فرودگاه مهرآباد با آمادگي کامل از لحاظ نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات زمستانی به استقبال فصل زمستان مي رود و با برگزاری تمرین زمستانی و برنامه ريزي مدون، تمام تجهيزات، امكانات و كاستي ها را شناسایي و در جهت برطرف کردن آنها اقدام کرده است.

صفی نیا افزود: در فرودگاه مهرآباد سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، سامان و همراه کوشا عملیات هندلینگ پروازها از جمله De/Anti ICE هواپیماها را انجام می دهند که در این تمرین تجهیزات مربوط را در اپرون شرقی، موقعیت استند های 116، 118 ، 120 مستقر کرده و هر یک از این شرکت ها توسط یکی از خودروهای خود به انجام آزمایشی De/Anti ICE  اقدام کردند.

این تمرین با 11 دستگاه برف روب، دو دستگاه برف خور، دو دستگاه اوره پاش، دو دستگاه لودر و یک دستگاه پاترول فرماندهي انجام شد.