شناسهٔ خبر: 75542 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان خبر داد

تشکیل کارگروه اجرایی تفاهم‌نامه مشترک ایران و سوریه/ تمدید خودکار تفاهم نامه پنج ساله

نشست کارگروه اجرایی تفاهم نامه ایران و سوریه در حوزه عمران و مسکن معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که کارگروه اجرایی تفاهم‌نامه مشترک دو کشور ایران و سوریه برای همکاری های آتی دو کشور در زمینه مسکن و عمران تشکیل شده است، گفت: هم‌اکنون پیش‌نویس سند اجرایی همکاری دو کشور ایران و سوریه نهایی شده است که فردا به امضای وزرای دو کشور ایران و سوریه می‌رسد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص نشست مشترکی که با شرکت‌های سرمایه‌گذاری سوری و ایران در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و همکاری‌های مشترک دو کشور ایران و سوریه  در آتی، اعلام کرد: سفر هیات سوری به ایران که در راس آن وزیر مسکن و خدمات عمومی سوریه حضور داشت در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه منعقده بین مسئولان ارشد دو کشور انجام شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کارگروه اجرایی تفاهم نامه همکاری مشترک دو کشور ایران و سوریه خبر داد و افزود: تشکیل کارگروه و همچنین برگزاری جلسات مشترک بین فعالان اقتصادی ایران و سوریه در زمینه ساخت و ساز، مسکن، خدمت، پروژه های راه و بحث های زیربنایی حمل و نقل با مشارکت بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه است.

محمودزاده ادامه داد: هم‌اکنون پیش‌نویس سند اجرایی همکاری دو کشور ایران و سوریه نهایی شده است که فردا به امضای وزرای دو کشور ایران و سوریه می‌رسد.

وی تصریح کرد: این پیش‌نویس به منظور تسهیل‌گری ورود بخش خصوصی و شرکت‌های بخش خصوصی ایران در زمینه عمران، ساختمان و زیربنای حمل و نقل کشور سوریه تهیه شده و فردا به امضای وزرای دو کشور خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: این برنامه اجرایی برای مدت پنج ساله تنظیم می شود و با امضای وزرای دو کشور به مدت پنج سال قابلیت اجرایی خواهد یافت و در صورت اتمام قرارداد پنج ساله به صورت خودکار قابل تمدید است.  

محمودزاده تاکید کرد: فعالیت این تفاهم‌نامه در حوزه عمران و بازسازی کشور سوریه و انتقال تجارب ایران در حوزه‌های عمرانی و ساختمانی برای توسعه بیشتر و جبران مشکلات ناشی از جنگ در کشور سوریه است.