شناسهٔ خبر: 75579 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان خبر داد

پيشرفت مطلوب پروژه‌های در دست اجرای فرودگاه کرمان

علی قاسم‌زاده مديرکل فرودگاه های استان کرمان از پيشرفت ۸۶ درصدی ساخت باند جديد فرودگاه کرمان خبر داد و گفت: روند پيشرفت طرح توسعه و بهسازی ترمينال اين فرودگاه نيز پنج درصد جلوتر از برنامه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، علی قاسم زاده، مديرکل فرودگاه‌های استان کرمان  از انتقال تمام پروازهاي داخلي اين فرودگاه به ترمينال خارجي تا پايان طرح توسعه و بهسازي ترمينال داخلي خبر داد و گفت: در اين طرح ۲۸۰۰ مترمربع به فضاي ترمينال داخلي اضافه مي‌شود و به ۶۰۰۰ مترمربع می رسد.

وی هزینه طرح توسعه و بهسازی ترمینال داخلی را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و از پيشرفت ۸۶ درصدي ساخت باند جديد فرودگاه کرمان خبر داد و گفت: در راستای ساخت باند جدید فرودگاه، تاکسی‌وی های ارتباطی بین باند فعلی و باند در دست احداث نیز در حال بهسازی است.

قاسم زاده با بیان اینکه نصب سامانه کمک ناوبري DVOR_DME در فرودگاه کرمان انجام شده و آماده فلایت چک است، افزود: به زودی شاهد برگزاری مناقصه طرح های محوطه سازی فرودگاه کرمان و بهسازی عوامل پروازی فرودگاه های سیرجان و بم خواهیم بود.

تمرین عملیات زمستانی در فرودگاه های سیرجان و رفسنجان

مديرکل فرودگاه‎هاي استان کرمان  در ادامه از برگزاري تمرين سالانه عمليات زمستاني در فرودگاه هاي رفسنجان و سيرجان با حضور واحدهاي مرتبط خبر داد و گفت: این تمرین ها با هدف آمادگی واحدهای مختلف برای مواجهه با بحران برف و یخبندان با حضور رؤسای اداره های مرتبط در فرودگاه رفسنجان و سیرجان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این تمرین ها امکانات موجود برف روبی در فرودگاه ها بازدید و عملیات برف روبی به صورت نمادین در باند فرودگاه انجام شد.

قاسم زاده با بیان اینکه سطوح پروازي این دو فرودگاه کاملا آماده است، گفت: به دلیل اهمیت مدیریت پروازها در فصل سرما و یخبندان، خوشبختانه این فرودگاه ها دارای نیروی انسانی و تجهیزات کافی برای انجام عملیات زمستانی و مواجهه با بحران برودت هواست.