شناسهٔ خبر: 75602 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در روز ملی الجزایر مطرح کرد

آمادگی ایران برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در الجزاير

روز الجزایر وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام آمادگی ایران برای اجرای پروژه‌های توسعه اقتصادی در الجزایر از تمایل ایران برای انتقال تجربیات در خصوص فناوری‌های روز به آن کشور خبر داد و گفت: همکاری‌های ایران با الجزایر در زمینه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، علمی و فرهنگی در بالاترین سطح روابط تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و الجزایر، چهارم آذر در مراسم شصت‌و‌پنجمین سالروز استقلال الجزایر شرکت کرد و سال‌روز نبرد مردم الجزایر را برای رهایی از چنگ استعمار تبریک گفت.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر دوستی عمیق میان دو کشورِ ایران و الجزایر، گفت: انقلاب اسلامي ايران و انقلاب الجزاير هر دو براي جهانيان پيام صلح و دوستي و پايبندي به ارزش‌هاي حقوق بشر و احترام به استقلال كشورهاي جهان را به همراه داشته است.

مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و الجزایر ادامه داد: اين دو انقلاب (ایران و الجزایر) به جهانيان و قدرت‌هاي سلطه‌جو و استكباري ثابت كردند كه صلح جهاني و ثبات آن در گرو حفظ حقوق و كرامت انساني و احترام به استقلال و حاكميت سرزمين‌هايشان است.

اسلامی بر توسعه همکاری‌های ایران با الجزایر در زمینه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، علمی و فرهنگی در بالاترین سطح روابط تاکید کرد و از آمادگی ایران برای گسترش روابط با آن کشور خبر  داد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ايران آمادگی دارد تا با اجرای پروژه‌های توسعه اقتصادی در كشور الجزاير، تجربيات خود را در زمينه‌های فناوری‌های روز در اختيار اين كشور دوست و برادر خود قرار دهد و الجزاير را در مسير شكوفايی و پيشرفت ياری رساند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در عین حال از تلاش‌های عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در تهران برای تقویت همکاری‌های سیاسی و پارلمانی، تسهیل حضور بازرگانان دو کشور در عرصه‌های بازرگانی و اقتصادی، و همچنین پیگیری اجرای مفاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در دومین کمیسیون عالی مشترک تشکر کرد و گفت: امید است تا  در سال پیش رو با ادامه پیگیری‌ها و تلاش های سفرای دو کشور شاهد برگزاری سومین اجلاس کمیته عالی مشترک دو کشور باشیم.