شناسهٔ خبر: 75607 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

مدير فرودگاه، مسئول اصلی اجرای مقررات و حفظ شرايط ايمنی است/ضرورت بهره گيری از دانش روز برای ارتقای ايمنی در فرودگاه ها

حسین اسفندیاری عضو هيات مديره و راهبر پياده سازی ADR در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران در دوره آموزشی مقررات فرودگاهی بر اساس پارت ADR تاکيد کرد که بر اساس مقررات و قوانين جديد ملی، مدير فرودگاه مسئول اصلی اجرای مقررات و حفظ شرايط ايمنی فرودگاه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری در دوره آموزشی مقررات فرودگاهی براساس پارت ADR که امروز(پنجم آبان) با حضور مدیران فرودگاه های کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه مدیران باید به مقررات جدید ملی فرودگاه ها (ADR) به طور جدی توجه کنند، گفت: در ADR که دارای تفاوت هایی با انکس 14 است، نحوه الزام ها و تعهدات و بر عهد ه گرفتن مسوولیت ها در حوزه مقررات فرودگاهی و ایمنی مشخص می شود.

عضو هیات مدیره و راهبر پیاده سازی ADR در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در هر بخش از مقررات فرودگاه ها و ایمنی مدیر فرودگاه مسئول است و باید به اجرای مقررات برای حفظ شرایط ایمن با استفاده از منابع انسانی بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه باید ایمنی و ADR به طور دقیق تعریف و برای مدیران فرودگاهی تبیین شود، گفت: باید در حوزه ایمنی و مقررات فرودگاهی از دانش روز بهره ببریم.

در ادامه، محمد سعید شرفی و میثم شاکر آرانی به تدریس مباحث مرتبط با ADR  (قوانین و مقررات جدید ملی فرودگاهی) شامل معرفی ADRو تشریح ساختار مدیریتی بر اساس این پارت و نیز الزامات نیروی انسانی و آموزش در این حوزه پرداختند.