شناسهٔ خبر: 75675 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قزوین:

طرح توسعه امامزاده حسین قزوین(ع) بازنگری و اولویت بندی شود

جمالي پور استاندار قزوین گفت: ضمن بازنگری در طرح توسعه امامزاده حسین(ع) با اولویت بندی و استفاده از همه ظرفیت ها این طرح مهم باید با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین با حضور محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و ریاست جمالی پور استاندار و دبیری مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی و همچنین حضور زرآبادی نماینده مجلس، فرخزاد معاون عمرانی، یاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت:  طرح بازآفرینی از مطالبات رئیس جمهور است و دستگاهها موظف شده اند کمک‌ کنند تا طرح به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: استان قزوین در اجرای این طرح پیشرو بوده و ‌چند محله انتخاب شده تا بازآفرینی محلات قدیمی احیا شود که محلات سردار، پنبه ریسه، هادی آباد و امامزاده حسین در اولویت است.

استاندار قزوین تصریح کرد: محله هادی آباد می تواند آسیب های اجتماعی بدنبال داشته باشد لذا بهتر است در اجرای طرح این محله در اولویت باشد که در این راستا ۱۰ میلیارد تومان برای تملک هادی آباد اختصاص داده شده که ۸۰ درصد از بناها تملک شده و کمک‌ می کنیم تا بقیه طرح نیز عملیاتی شود.

جمالی پور اضافه کرد: برای مسکن مردم در محله هادی آباد باید فکری کنیم تا مشکلات ساکنان بیشتر نشود.

طرح امامزاده حسین بازنگری شود

استاندار قزوین با اشاره به توقف طرح توسعه امامزاده حسین قزوین گفت: باید در اجرای این طرح تصمیم درست بگیریم زیرا این طرح ۲۵ سال است ادامه یافته و مردم را دچار مشکل کرده و مخالف درست کرده ایم و امروز باید تصمیم گیری زمان را در نظر بگیریم. 

وی اظهارداشت: در طرح توسعه امامزاده حسین لازم است بازنگری شود و با رویکرد اقتصادی آن را ادامه دهیم و از محل درآمدافزایی و تغییر کاربری بتوان طرح را جلو برد.

جمالی پور اضافه کرد: قبل از پایان سال لازم است با شورای شهر و شهردار به توافق برسیم و در سایر بخشها هم مثل محله سردار شرایط مهیاست و در شهرستانها هم ظرفیت داریم تا کار سرعت بگیرد.