شناسهٔ خبر: 7568 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استقبال معاون وزیر راه و شهرسازی از نگاه نقادانه هنرمندان به معماری شهرها

پیروز حناچی نخستین مسابقه سراسری عکس و کارتون با موضوع نقد بنا و فضای شهری توسط معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با سخنرانی معاون وزیر راه و شهرسازی در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین مسابقه سراسری عکس و کارتون با عنوان «نقد بنا و فضای شهری» عصر یکشنبه سوم خرداد در حالی برگزار شد که پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی به بررسی نگاه نقادانه به معماری شهرها پرداخت. 

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در این نشست ضمن گرامی‌داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: نگاه نقادانه کاریکاتوریست‌ها در نمایشگاه سال ۷۸ از عواملی بود که برگزاری این مسابقه را در سال جاری رقم زد.

وی افزود: نمایشگاه سال ۷۸ تجربه‌ای موفق بود که حتی رئیس جمهور وقت نیز نسبت به آن واکنش نشان داد. در تلاشیم تا نگاه هنرمندان را به مقوله مسکن گسترش دهیم.

حناچی با انتقاد از فضای شهری افزود: بعید می‌دانم ساکنان شهرها از فضای شهری و چشم انداز آن راضی باشند، اگر به ۱۰ سال گذشته نگاه کنیم و در مقابل ۱۰ سال آینده را پیش‌بینی کنیم می‌توانیم فرض‌ کنیم وضعیت تغییری نمی‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد تا با آسیب شناسی اقداماتی اصولی برای اصلاح فضای شهری تدبیری بیندیشیم.

در این افتتاحیه محمد سعید ایزدی مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، محمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و برخی از مدیران کل حوزه معماری و شهرسازی حضور داشتند.

همچنین در این برنامه عکس‌هایی از آزادسازی خرمشهر پخش شد.

همزمان با مراسم افتتاحيه، نمايشگاهي از آثار برگزيده در دو حوزه عکس و کاریکاتور شامل ۱۱۶ اثر عكس و ۱۰۰ اثر كارتون از هنرمندان سراسر كشور در گالری‌های خانه هنرمندان به نمايش گذاشته شد./

برچسب‌ها:

نظر شما