شناسهٔ خبر: 75738 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پروژه های عمرانی اولويت دار فرودگاهی، در راس برنامه ها قرار گيرد

سیاوش امیرمکری رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران خطاب به مديران ستادي و فرودگاهي کشور گفت: براي تکميل و راه اندازي پروژه هاي عمراني فرودگاه هاي کشور پيگير باشند و آنها را در راس برنامه هاي خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ سیاوش امیرمکری در پایان همایش مدیران ستادی و فرودگاهی ضمن قدردانی از مدیران فرودگاه هایی که مسئول اعزام زائران حج تمتع و همچنین زائران اربعین حسینی بودند، بیان کرد: فرودگاه ها در کنار وظایف اداری خود، موکب هایی را تشکیل دادند که موجب رضایت زائران بوده است.

وی با بیان اینکه همه مدیران فرودگاه ها از تخصص لازم برخوردار هستند، افزود: مدیران به عنوان نمایندگان ما در استان های مختلف، بایستی طبق چارچوب ها و ضوابط تعریف شده شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران حرکت کنند.

وی درباره استقرار بالگردها و اورژانس هوایی در فرودگاه ها، اظهار داشت: با توجه به همکاری فی مابین دستگاه ها و شرکت فرودگاه ها در برخی از مناطق کشور بنا بر ضرورت امکان بالگردهای نظامی، انتظامی و اورژانس هوایی در فرودگاه ها با رعایت ضوابط ایمنی برای پروازهای مسافری فراهم شده است.

وی براولویت قرار دادن برخی پروژه های عمرانی صنعت فرودگاهی اشاره کرد و گفت: ساخت ترمینال های جدید تبریز، اصفهان و آبادان، نوسازی ترمینال کرمان، تکمیل ترمینال های مشهد و شیراز و باند سوم مشهد در دستور کار قرار دارد و بایستی نسبت به تکمیل آنها پیگیر باشیم.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل کشور تاکید کرد: تکمیل دوربین های مدار بسته، دیوارهای حفاظتی، سنسورهای امنیتی و دستگاه های کمک بازرسی در دستور کار قرار دارد و مدیران نسبت به این موارد بایستی پیگیری جدی داشته باشند.

گفتنی است؛ در دومین همایش مدیران ستادی و فرودگاهی، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران فرودگاه ها عملکرد، برنامه ها و اهداف خود را بیان کرده و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها نیز راهکارهای لازم را در جهت بهبود عملکردهای آنان ارائه داد.

بر این اساس عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی نیز از تفويض اختيار به مديران فرودگاهي در راستاي چابکسازي شرکت فرودگاه ها خبر داد و بر ضرورت فراهم شدن ابزارهاي رقابت در بازارهاي هوانوردي تاکید کرد.

عضو هيات مديره و راهبر امور توسعه مديريت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران به تشريح برنامه ها و اقدامات شرکت در توسعه هوانوردي عمومي پرداخت.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی دريافت سند مالکيت براي 37 هزار هکتار از اراضي فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاهها را مورد توجه قرار داد.